logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره آموزش تئوری طراحی گیم

256 دقیقه کلیپ آموزشی در 21 درس

معرفی دوره

دسترسی به همه دوره‌های اشتراکی آکادمی سیمرغ، به مدت ۱۴ روز رایگان است.

ویلیام رالف رایت

ویلیام رالف رایت

ویلیام رالف رایت (به انگلیسی: William Ralph Wright) (زاده ۲۰ ژانویه ۱۹۶۰) یک طراح بازی های ویدیویی آمریکایی و یکی از بنیانگذاران شرکت سازنده بازی Maxis است که بعداً بخشی از الکترونیک آرتز شد. در آوریل 2009، او EA را ترک کرد تا Stupid Fun Club Camp، یک اتاق فکر سرگرمی که رایت و EA سهامداران اصلی آن هستند را اداره کند.اولین بازی رایانه ای که رایت طراحی کرد Raid on Bungeling Bay در سال 1984 بود، اما SimCity بود که او را به شهرت رساند. این بازی توسط Maxis منتشر شد که رایت با همکاری جف براون آن را تشکیل داد. رایت با عناوین متعدد دیگر از جمله SimEarth و SimAnt به نوآوری در موضوع اصلی بازی یعنی شبیه سازی ادامه داد.رایت جوایز زیادی را به خاطر کارش در طراحی بازی به دست آورده است. او بیشتر به خاطر طراح اصلی سری The Sims، که Maxis اولین ورودی آن را در سال 2000 توسعه داد، شناخته شده است. آخرین اثر او، Spore، در سپتامبر 2008 منتشر شد و دارای گیم پلی مبتنی بر مدل تکامل و پیشرفت علمی است. این بازی در عرض سه هفته پس از انتشار 406000 نسخه فروخت.در سال 2007، او اولین طراح بازی بود که جایزه بفتا را دریافت کرد، که قبلاً فقط به کسانی که در صنعت سینما و تلویزیون بودند ارائه شده بود.
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
این دوره به زودی منتشر میشود...
شروع کنید

من در دنیا سیر می‌کنم وقتی چیز جالبی می‌بینم، از آن بازی می‌سازم. برای من طراحی بازی به یک پروسه یادگیری عمری تبدیل‌شده است.

تضمین بازگشت وجه

تا 7 روز درصورت نارضایتی

شرکت کنندگان این دوره

لورم+ نفر

پشتیبانی در

تلگرام

شاخصه اصلی دوره

تدریس ویلیام رالف رایت

ساعت آموزشی

256+ دقیقه

تعداد درس‌های دوره

21 درس

این دوره برخلاف وبسایت‌های دیگر با زبان اصلی نیست و با دوبله اختصاصی فارسی تیم سیمرغ ارائه می‌شود.

  • طرفدار بازی‌های رایانه‌ای هستید؟
  • آيا به نحوه‌ی طراحی و ساخت بازی‌ها علاقه‌مند هستید؟
  • آیا به برنامه‌نویسی بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای علاقه‌مند هستید؟
  • آیا تصمیم گرفته‌اید در صنعت طراحی گرافیک وارد شوید؟
  • ایده‌های خلاقانه‌ای در تولید بازی‌های رایانه‌ای دارید اما اصول کار را نمی‌دانید؟
  • می‌خواهید صفرتا صد روند ساخت بازی‌های رایانه‌ای‌ را آموزش ببینید؟
  • آیا قصد دارید مهارت‌های فعلی خود را در این زمينه ارتقا دهید؟

اگر پاسخ شما حتی به یکی از سؤالات بالا مثبت است پس دوره‌ی غیرحضوری ” آموزش تئوری طراحی گیم” می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مؤثر باشد.

دوره ی آفلاین “آموزش تئوری طراحی گیم” شامل:

256 دقیقه کلیپ آموزشی در لور21 درس است.

معرفی مدرس دوره (ویلیام رالف رایت):

ویلیام رالف رایت متولد ۲۰ ژانويه ۱۹۶۰ در آتلانتای آمریکا، طراح بازی‌های ویدیویی و بنیان‌گذار ساخت بازی‌های ویدیویی ماکسیس است. علاقه‌ی رایت به طراحی بازی در کودکی با بازی استراتژیک ژاپنی آغاز شد. طراحی‌های ویل شبیه‌سازی دنیای واقعی است. نخستین اثر او در سال ۱۹۸۴ بازی Raid on Bungeling Bay بود اما آنچه او را به شهرت رساند ساخت بازی سیمز سیتی بود. اثر معروف و ماندگار دیگر ویل، بازی سیمز او در سال ۲۰۰۹ است که به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ رایانه‌های خانگی، اعلام شد.

ویل راین کاه جوایز زیادی به خاطر طراحی بازی‌های پرطرفدار به دست آورده است، مستر کلاسی با عنوان آموزش تئوری و طراحی گیم، طراحی و تدریس می‌کند که در آن با آموزش همه‌ی اصول طراحی و ساخت بازی‌ها، نمونه‌سازی، ساختار پنهان، درک مدل ذهنی بازیکنان و یافتن داستان‌های جذاب و توصیه‌هایی به طراحان و درنهایت خروجی که با خلق یک فضای همکاری، موفق خواهد بود؛ بازیکنان را به خلاقیت و داستان‌گویی تشویق می‌کند. او الهام‌بخش شما در این مسیر جذاب خواهد شد.

ویلیام می‌گوید” من در دنیا سیر می‌کنم وقتی چیز جالبی می‌بینم، از آن بازی می‌سازم. برای من طراحی بازی به یک پروسه یادگیری عمری تبدیل‌شده است.

چرا شرکت در دوره‌ی “آموزش تئوری طراحی گیم” ضروری است؟

در این کلاس تخصصی همراه با آموزش دقیق، یادگیری عمیق همراه با تعهد به تمرینات برایتان اتفاق خواهد افتاد. چه به دنبال شغلی جدید و سرگرم‌کننده باشید و چه در پی به‌روزرسانی و ارتقا مهارت‌های خود، این بسیار ضروری خواهد بود که با آموزش حرفه‌ای از هنرمندان برجسته و مدرسینی که روی بازی‌های پرفروش کارکرده‌اند، به‌سرعت به سمت این صنعت روبه رشد بروید و برای طراحی و تولید بازی‌های جدید از آن‌ها الهام بگیرید.

دوره‌ی ” آموزش تئوری طراحی گیم”یک صرفه‌جویی است:

زمان: چقدر زمانمان را صرف فکر کردن و یافتن ایده‌ها و نمونه‌سازی کرده و نتیجه‌ای مطلوب نگرفته‌ایم؟ با دانستن اصول برنامه‌نویسی‌های رایانه‌ای و آموزش حرفه‌ای و یا ارتقاء مهارت‌های لازم در عرصه‌ی ساخت و تولید این بازی‌ها، می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

انرژی: بازخورد مثبت بازیکن بزرگ‌ترین منبع انرژی شماست؛ و دقیقاً هر نه و هر عدم موفقیتی و یا استقبال کم از ایده و طرح شما یعنی تحلیل انرژی و اغلب دلسردی در طراحی‌های جدیدتر. انرژی اولیه‌ی خود را صرف یادگیری و کشف ایده‌های پرطرفدار کنید. این‌گونه در انرژی صرفه‌جویی کرده‌اید و هم احساس بهتری به خود و پیرامونتان خواهید داشت.

پول: سرمایه‌گذاری برای آموزش و یادگیری یکسری ترفندها، نمونه کارها و ایده‌ها و درنتیجه طراحی‌های خلاقانه‌تری برایتان به ارمغان می‌آورد؛ و این‌یک بازی دو سر برد است.

دوره‌ی”آموزش تئوری طراحی گیم” کافی است؟

به‌طور حتم هیچ‌کس نمی‌تواند در مدت کوتاهی به طراحی بازی‌های دیجیتالی بپردازد حتی اگر بسیار علاقه‌مند به این کار باشد. قبل از ورود به این عرصه، باید مقدمات و دانش لازم را کسب نمایید.

زبان‌اصلی در صنعت طراحی گیم زبان انگلیسی است. اولین و مقدماتی‌ترین چیزی که شما برای تبدیل‌شدن به یک طراح و بازی‌ساز حرفه‌ای نیاز دارید؛ توانایی خواندن، نوشتن و مکالمه به زبان انگلیسی است.

بعدازآن، کار یک طراح بازی‌های رایانه‌ای داشتن دانش و تسلط بر اصول کار از ایده و نوشتن داستان و طراحی کاراکتر، تبدیل نمونه‌ی اولیه تا نسخه‌ی نهایی کاراست که در این مستر کلاس بر مباحث تئوری آن مسلط خواهید شد، اما مسیر رشد و پیشرفت در این صنعت، قطعاً بعد از دانشی که به دست آورده‌اید باعلاقه و پشتکار خود شما رقم خواهد خورد.

و البته توجه داشته باشیم که برای یادگیری و آینده‌ی رو به رشد این صنعت، همواره در تلاش باشیم تا خود را به‌روز نگه‌داریم.

در دوره غیرحضوری “ آموزش تئوری طراحی گیم” چه موضوعاتی ارائه خواهد شد؟

 با مربی جدید خود آشنا شوید: ویل رایت، طراح بازی رؤیایی پشت سیمز. در اولین درس خود، اصول اصلی فرآیند طراحی بازی چند رشته‌ای ویل را خواهید آموخت.

برای ویل، جهان طبیعی و اجتماعی منبعی غنی از مواد هستند. بیاموزید که چه چیزی الهام‌بخش ایجاد The Sims و Spore بوده است و چگونه می‌توانید ایده‌های خود را از طریق تحقیقات گسترده پیدا کنید و آن را تقویت کنید.

 نمونه‌سازی سریع جزء اصلی فرآیند طراحی بازی ویل است. انواع مختلف نمونه‌سازی را کاوش کنید و یاد بگیرید که چگونه در مراحل اولیه فرآیند طراحی “سرگرم‌کننده” را بیابید.

 بازی‌ها می‌توانند احساساتی را ایجاد کنند که رسانه‌های دیگر نمی‌توانند، زیرابه بازیکنان اجازه می‌دهند داستان‌های خود را بسازند. ویل به شما می‌آموزد که چگونه در بازیکنان خود حس عاملیت و مسئولیت ایجاد کنید و ابزارهای بیانی به آن‌ها ارائه دهید.

 ویل معتقد است که توسعه بازی به همان اندازه که مربوط به برنامه‌نویسی مغز بازیکن است، به برنامه‌نویسی خود بازی نیز مربوط می‌شود. استراتژی‌های ویل را برای ایجاد بازی‌های قانع‌کننده که روان‌شناسی بازیکن را در نظر می‌گیرد، بیاموزید.

 ویل معتقد است که شکست برای کمک به یادگیری بازیکنان بسیار مهم است و سرگرم کردن شکست بخش مهمی از طراحی بازی است. بیاموزید که چگونه ویل بازیکنان را در طول تجربه خود سرگرم نگه می‌دارد.

 بازی‌ها از سیستمی از علائم و نشانه‌ها برای انتقال معنی به بازیکن استفاده می‌کنند. ویل نحوه ایجاد و استفاده از “زبان‌بازی” خود را برای آموزش بازیکنان در مورد قوانین دنیای بازی خود آموزش می‌دهد.

 زیبایی بصری شما به تعریف زبان‌بازی شما کمک می‌کند و بر طراحی کلی شما تأثیر می‌گذارد. ویل نکاتی را برای کشف زیبایی‌شناسی خود و همکاری با مدیران هنری و تصویرگران برای دستیابی به چشم‌انداز خود به اشتراک می‌گذارد.

مکانیک بازی بر تعاملات درون سیستم بازی شما حاکم است. ویل به شما می‌آموزد که چگونه مکانیک‌ها را دربازی‌های دیگر شناسایی کنید و چگونه مکانیک‌های بازی را انتخاب کنید که تجربیات بازیکن شمارا افزایش دهد.

  تماشا کنید درحالی‌که ویل بینش و دیدگاه‌های خود را با یک طراح مشتاق بازی در میان می‌گذارد و آن‌ها آخرین نمونه اولیه او را بررسی می‌کنند و او پیشنهاد‌هایی را برای حوزه‌های تمرکز و تکرار به او می‌دهد.

یک فرآیند تکراری می‌تواند به‌طور مستمر طراحی شمارا بهبود بخشد. استراتژی‌های ویل برای محدوده بندی و تکرار، از جمله روش مفید «تریاژ ویژگی» او را بیاموزید.

 ویل و برنامه‌نویسش نمونه‌های اولیه‌ای را که برای بازی جدیدشان، Proxi درحال‌توسعه هستند، آشکار کرده و تکرار می‌کنند. شاهد باشید که چگونه همکاری و نمونه‌سازی می‌تواند بر تصمیمات طراحی تأثیر بگذارد.

 بازخورد بازیکن باارزش‌ترین منبع شما به‌عنوان یک طراح است و آزمودن پلی اولین فرصت شما برای ورود به ذهن بازیکنتان است. ویل به شما می‌آموزد که از آزمودن بازی برای شناسایی مخاطبان خود، تفسیر بازخورد و موارد دیگر استفاده کنید.

 صدای عالی می‌تواند تجربه بازی شمارا به‌طور تصاعدی بهبود بخشد. یاد بگیرید که چگونه از موسیقی و طراحی صدا برای گسترش تخیل بازیکن خود و افزایش تجربه احساسی آن‌ها استفاده کنید.

 

 وقتی نوبت به طرح ایده‌ها می‌رسد، یک اندازه برای همه مناسب نیست. ویل نکاتی را برای ساختاربندی اولیه خود و تغییر پیام شما برای ارتباط با مخاطبان مختلف به اشتراک می‌گذارد.

 ویل به یک طراح بازی که در مراحل پایانی فرآیند طراحی بازی است، بازخورد و مشاوره ارائه می‌دهد.

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید بازی شما از چه پلتفرمی استفاده کند، همچنین تصمیم می‌گیرید که به چه مخاطبانی برسد. ویل به شما می‌آموزد که هنگام انجام این انتخاب چه مواردی مانند استقلال، کسب درآمد و سخت‌افزار را در نظر بگیرید.

 درک اصول طراحی سیستم به شما کمک می‌کند تا تعاملات قوی‌تری در بازی خود ایجاد کنید. ویل نکاتی را در مورد مواردی که باید هنگام طراحی یک سیستم تعاملی برای بازیکنان خود در نظر گرفت، به اشتراک می‌گذارد.

 طراح اصلی لحن را برای بقیه اعضای تیم تعیین می‌کند و به اطمینان از روند تولید روان کمک می‌کند. تکنیک‌های رهبری ویل را بیاموزید و چرا او معتقد است که ایجاد یک محیط مشارکتی بسیار مهم است.

 بعد چی؟ ویل در مورد آینده حدس و گمان می‌زند و به طراحان بازی توصیه می‌کند که در پی پیشرفت‌های تکنولوژیک ذهنی بازداشته باشند.

 ویل کلاس خود را به پایان می‌رساند و شمارا تشویق می‌کند که از مجموعه ابزار، چشم‌انداز و رویکرد جدید خود برای ایجاد چیزی نوآورانه و شگفت‌انگیز استفاده کنید.

    این دوره به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

        • علاقه‌مندان به طراحی و هنرمندان گرافیک و ساخت بازی‌های رایانه‌ای
        • فارغ‌التحصیلان رشته‌ی بازی‌سازی، برنامه‌نویسی
        • افرادی که به دنبال یک مهارت پول‌ساز هستند

      این دوره به چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟

          • کسانی که فقط ایده‌های خوبی برای بازی دارند. طراحی بازی کاری بسیار فراتر از ایده و درواقع تبدیل هنرمندانه‌ی ایده به واقعیت است.
          • کسانی که هیچ دانش تخصصی و حرفه‌ای از کامپیوتر طراحی و کد نویسی ندارند
        •  

        سوالات متداول

        به‌صورت کلی، کار در صنعت بازی‌های ویدئویی یکی از لذت‌بخش‌ترین مشاغل در جهان است، اما می‌توان آن را یکی از دشوارترین مشاغل دنیا نیز دانست، زیرا برای موفقیت در این حرفه نیاز به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از شخصیت‌ها و توانایی‌ها و مهارت‌ها دارید.

        کسب دانش و مهارت که قدم اول شماست اما حتماً با کارورزی در این زمینه در استودیوهای طراحی بازی و اصطلاحاً خاک‌خوری این رشته‌ی جذاب در صورت علاقه و پشتکار، می‌توانید اقدام به ساخت و طراحی بازی‌های خودتان نمایید.

        شاید به این مقالات هم علاقه‌مند باشید

        0 0 رای ها
        امتیازدهی به مقاله
        اشتراک در
        اطلاع از
        guest
        0 نظرات
        بازخورد (Feedback) های اینلاین
        مشاهده همه دیدگاه ها
        BLACK

        زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

        روز
        ساعت
        دقیقه
        ثانیه
        black2