logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره فیلم سازی

200 دقیقه کلیپ آموزشی در 15 درس

معرفی دوره

دسترسی به همه دوره‌های اشتراکی آکادمی سیمرغ، به مدت ۱۴ روز رایگان است.

جیمز فرانسیس کامرون

جیمز فرانسیس کامرون

جیمز فرانسیس کامرون سی سی (به انگلیسی: James Francis Cameron CC) (زاده ۱۶ اوت ۱۹۵۴) یک فیلمساز کانادایی است. او که یکی از چهره‌های مهم در دوران پس از هالیوود جدید است، به عنوان یکی از مبتکرترین فیلمسازان این صنعت شناخته می‌شود که به طور منظم با استفاده از فناوری‌های بدیع، مرزهای توانایی‌های سینمایی را جابجا می‌کند. او ابتدا برای نویسندگی و کارگردانی The Terminator (1984) به شهرت رسید و با بازی های Aliens (1986)، The Abyss (1989)، Terminator 2: Judgment Day (1991) و کمدی اکشن True Lies (1994) به موفقیت های بیشتری دست یافت. او تایتانیک (1997)، آواتار (2009) و دنباله‌های آن را نوشت و کارگردانی کرد و تایتانیک جوایز اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را برای او به ارمغان آورد. دو فیلم او که جوایز مختلف صنعت دیگری را دریافت کرده است، توسط کتابخانه کنگره برای حفظ در فهرست ملی فیلم انتخاب شده است.
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
این دوره به زودی منتشر می گردد...
شروع کنید

ویدیوی معرفی دوره فیلم سازی

جیمز در مستر کلاس فیلم سازی خودش قصد دارد بعد از ۴۰ سال کار در عرصه‌ی فیلم و سینما، تجربیاتش رو با علاقه‌مندان به فیلم‌سازی به اشتراک بگذارد تا دین خود را ادا کرده باشد.

تضمین بازگشت وجه

تا ۲ روز درصورت نارضایتی

شرکت کنندگان این دوره

19+ نفر

پشتیبانی در

تلگرام

شاخصه اصلی دوره

تدریس جیمز فرانسیس کامرون

ساعت آموزشی

۱۷۷+ دقیقه

تعداد درس‌های دوره

۱۵ درس

این دوره برخلاف وبسایت‌های دیگر با زبان اصلی نیست و با دوبله اختصاصی فارسی تیم سیمرغ ارائه می‌شود.

  • آیا به صنعت فیلم سازی علاقه‌مند هستید؟
  • ولاگر هستید و می‌خواهید ویدئوهای جالب بسازید؟
  • در اینستاگرام، یوتیوب یا آپارات می‌خواهید فعالیت کنید؟
  • رؤیای فعالیت در عرصه‌ی فیلم و سینما را در سردارید؟
  • داستان‌نویس حرفه‌ای هستید و می‌خواهید فیلم‌نامه بنویسید و در عرصه‌ی فیلم و سینما فعالیت کنید؟
  • می‌خواهید به ترفندهای فیلم سازی مسلط شوید؟

اگر پاسخ شما حتی به یکی از سؤالات بالا مثبت است پس دوره‌ی غیرحضوری ” فیلم‌سازی” می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مؤثر باشد.

دوره ی آفلاین “فیلم سازی” شامل:

یک کتاب کار ۵۶ صفحه‌ای از تاریخچه‌ی فناوری سینماست.

معرفی مدرس دوره (جیمز فرانسیس کامرون):

جیمز فرانسیس کامرون، کارگران، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و تدوینگر کانادایی متولد ۱۶ اوت ۱۹۵۴ که بیشتر برای خلق فیلم‌های علمی- تخیلی و حماسی معروف است. جیمز فیلم‌های پرفروشی چون تایتانیک، نابودگر، آواتار و بیگانه‌ها را در کارنامه‌اش دارد‌.

او دارای رکورد کارگردانی ۲ فیلم از ۵ فیلم دنياست که بیش از دو میلیارد دلار فروش داشته است‌. سال ۲۰۰۰، مجله‌ی تایمز، نام او را در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در دنیا قرار داد.

او در دانشگاه میلتن کاليفرنيا، فیزیک خواند. یک سال بعد ازدواج کرد و دانشگاه را برای دنبال کردن حرفه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی ترک کرد. زندگی ‌او با دیدن فیلم جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ تغییرات زیادی کرد و به امید ساختن فیلم‌های علمی و تخیلی به‌عنوان کارگردان هنری، وارد این عرصه شد‌.

از افتخارات او کسب سه جایزه‌ی اسکار، دو جایزه‌ امی، نامزدی کسب ۶ جایزه‌ی بفتا و دو جایزه‌ی گلدن گلوپ آمریکاست.

جیمز در مستر کلاس فیلم سازی خودش قصد دارد بعد از ۴۰ سال کار در عرصه‌ی فیلم و سینما، تجربیاتش رو با علاقه‌مندان به فیلم‌سازی به اشتراک بگذارد تا دین خود را ادا کرده باشد. او این مسیر را یک فرآیند دائمی برای یادگیری می‌داند.

چرا شرکت در دوره‌ی “فیلم سازی” ضروری است؟

این حرفه از شغل‌های پرطرفدار وسوسه‌انگیز است که خیلی هم سن و سال نمی‌شناسد. البته که نیاز به تخصص هم دارد اما آموزشگاه‌های هنری فراوانی اقدام به برگزاری دوره‌هایی درزمینه­ی فیلم‌سازی و کارگردانی می‌کنند که برای هر فرد علاقه‌مند و یا برای کسانی که در ابتدای مسیر فیلم سازی و کارگردانی هستند، شرکت در آن‌ها ضروری است. در این استاد کلاس بر اصول فیلم‌سازی، فرآیند تولید فیلم، ترفندهای سخت، درنتیجه سال‌ها تجربه به‌دست‌آمده‌ی کامرون، مسلط می‌شوید. تحلیل‌های او و فناوری‌های نوینش در ساخت فیلم، لنز جدیدی به شما عرضه می‌کند.

دوره‌ی" فیلم سازی" کافی است؟

این دوره نه‌تنها کافی بلکه یک فرصت واقعاً منحصربه‌فرد از یکی از بهترین‌های فیلم سازی در تاریخ دنیاست. با این استاد کلاس به بینشی عمیق‌تر از حرفه‌ی فیلم‌سازی می‌رسید. جیمز در این کلاس، تکنیک‌های زیادی برای نقش، نورپردازی، انتخاب لنز طراحی صدا و. را آموزش می‌دهد، می‌توانید ایده بگیرید و شخصیت‌های جذاب خلق کنید، همین‌طور ترفندهایی برای بهینه‌سازی بودجه‌ی فیلم‌سازی را آموزش خواهید دید.

در دوره آنلاین “فیلم سازی” چه موضوعاتی ارائه خواهد شد؟

جیمز دلیل تدریس این کلاس را به اشتراک می‌گذارد که ریشه در این باور دارد که هر فیلم‌سازی بر دوش کسانی که قبلاً آمده‌اند می‌ایستد. او تدریس این کلاس را ادای دین می‌داند.

جیمز در مورد چگونگی شناسایی ایده‌ای که از بین نمی‌رود و چگونگی استفاده از قدرت رؤیاهای خود برای توسعه یک داستان به‌طور واقعی بحث می‌کند.

جیمز به شما می‌آموزد که چگونه تنش ایجاد کنید و آن را حفظ کنید – و به شما می‌گوید که چرا مخاطبان آن را دوست دارند.

جیمز صحنه باشگاه را تجزیه می‌کند، در حال قدم زدن، شات به شات، چگونگی ایجاد تنش بی‌امان است.

جیمز از طریق صحنه‌ای در فیلم بیگانگان صحبت می‌کند که چگونه احساس را از رؤیای اتاقی پوشیده از زنبورها به تصویر کشیده است.

با صحنه‌ی معرفی نیوت در فیلم بیگانگان، جیمز چگونگی برانگیختن واکنش‌های فیزیولوژیکی متفاوت از مخاطبان را توضیح می‌دهد و از تعلیق به کنجکاوی تغییر می‌دهد.

بیاموزید که چگونه آماده‌سازی و ابداع ترفندها برای فیلم‌سازی کم‌هزینه است.

جیمز ترفندهای کم‌هزینه‌ای را که برای خلق لحظات واقع‌گرایانه درزمانی که ترمیناتور روی خود عمل می‌کند، به اشتراک می‌گذارد.

تعداد کمی از کارگردانان صحنه‌های به‌یادماندنی مانند جیمز ساخته‌اند. بیاموزید که او چگونه به هنر خلق قطعات، حتی با بودجه کم، نزدیک می‌شود.

جیمز قطعه نمادین دنیای آینده از نابودگر را تجزیه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه با بودجه محدود یک صحنه را ساخته است.

جیمز از طریق ایجاد طرحی عالی از شخصیت‌های شما، مرتبط ساختن آن‌ها و معرفی آن‌ها به مخاطبان صحبت می‌کند.

تنها در چند عکس، رز تقریباً به‌طور کامل برای ما آشکار می‌شود. بیاموزید که جیمز چگونه در مورد معرفی رز فکر می‌کرد و می‌خواست چه چیزی را منتقل کند.

ترمیناتور و ملکه بیگانه به‌عنوان برخی از وحشتناک‌ترین دشمنانی که تاکنون ساخته‌شده‌اند، در روان ما گیرکرده‌اند. یاد بگیرید که جیمز در مورد دشمنان چگونه فکر می‌کند و چگونه آن‌ها را ایجاد کنید.

فناوری ضبط پرفورمنس که برای ایجاد ناوی در آواتار استفاده شد، چشم‌انداز سینما را برای همیشه تغییر داد. بیاموزید که جیمز چگونه این فناوری را توسعه داد.

جیمز درباره «قانون خلاقیت ترمودینامیک» خود، درس‌های رهبری که در طول سال‌ها به‌عنوان کارگردان آموخته است و چگونگی زندگی به‌عنوان یک هنرمند و آماده‌سازی تا حد امکان برای دیدن جادو صحبت می‌کند.

    این دوره به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

        • هرکسی که علاقه‌مند به سینما و گرفتن ایده‌های خلاقانه از یک فیلم‌ساز درجه‌یک در دنیاست.
        • فیلم‌نامه‌نویسان و فیلم سازان جوان و دستیاران کارگردان.
        • دانشجویان و کارآموزان دوره‌ی فیلم سازی و کارگردانی.
        • علاقه‌مندان و طرفداران فیلم‌های جیمز کامرون.

      این دوره به چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟

          • اگر تنها به دنبال نکات فنی فیلم سازی هستید شاید این دوره مناسب شما نباشد.
          • کسانی که دانش اولیه‌ای از فیلم سازی ندارند.
        •  

        سوالات متداول

        اگر به دنبال تقویت انرژی و یا محرکی در شوق و اشتیاق بیشتر برای فیلم سازی هستی، این دوره هر دقیقه‌اش ارزشمند است. این دقیقاً به نیاز خود شما بستگی دارد. شنیدن روند کار فیلم سازی از یکی از مشهورترین فیلم‌سازان دنیا که بهترین فیلم‌ها را در کارنامه‌ی خود دارد؛ با ضمانت بازگشتی که این آکادمی در نظر گرفته؛ فرصت فوق‌العاده‌ای برای شماست.

        شاید به این مقالات هم علاقه‌مند باشید

        0 0 رای ها
        امتیازدهی به مقاله
        اشتراک در
        اطلاع از
        guest
        0 نظرات
        بازخورد (Feedback) های اینلاین
        مشاهده همه دیدگاه ها
        BLACK

        زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

        روز
        ساعت
        دقیقه
        ثانیه
        black2