logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره یادگیری علوم و حل مسئله

120 دقیقه کلیپ آموزشی در 13 درس

معرفی دوره

دسترسی به همه دوره‌های اشتراکی آکادمی سیمرغ، به مدت ۱۴ روز رایگان است.

بیل نای

بیل نای

ویلیام سنفورد نای متولد 27 نوامبر 1955 مهندس مکانیک، ارتباط علمی، و مجری تلویزیونی آمریکایی است. او بیشتر به عنوان مجری برنامه تلویزیونی آموزش علوم بیل نای (1993-1999) و به عنوان یک معلم علم در فرهنگ پاپ شناخته می شود.نای در واشنگتن دی سی متولد شد و کار خود را به عنوان مهندس مکانیک برای بوئینگ در سیاتل آغاز کرد و در آنجا یک لوله سرکوبگر تشدید هیدرولیک مورد استفاده در هواپیماهای 747 را اختراع کرد. در سال 1986، او بوئینگ را ترک کرد تا کمدی را دنبال کند - نوشتن و اجرای برنامه تلویزیونی محلی تقریباً زنده!، جایی که او مرتباً آزمایش های علمی سرگرمی انجام می داد.نای با آرزوی تبدیل شدن به آقای جادوگر بعدی، با موفقیت برنامه تلویزیونی کودکان Bill Nye the Science Guy را در ایستگاه تلویزیونی عمومی سیاتل، KCTS-TV اجرا کرد. این برنامه - که با افتخار در آهنگ موضوعی خود اعلام کرد که "علم حکومت می کند!" - از سال 1993 تا 1998 در شبکه تلویزیونی ملی پخش شد. این برنامه که به‌خاطر «ارائه پرانرژی و بخش‌هایی با سرعت MTV» شناخته می‌شود، در میان کودکان و بزرگسالان محبوب شد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد 23 جایزه امی شد که 19 جایزه از جمله مجری برجسته در برنامه‌نویسی کودکان را به دست آورد.نای به دفاع از علم ادامه داد و مدیر عامل انجمن سیاره ای شد. او دو کتاب پرفروش در مورد علم نوشته است: غیر قابل انکار: تکامل و علم خلقت (2014) و توقف ناپذیر: مهار علم برای تغییر جهان (2015). او اغلب در برنامه های تلویزیونی دیگر، از جمله رقصیدن با ستاره ها، تئوری بیگ بنگ، و درون امی شومر ظاهر شده است. او در فیلم مستندی درباره زندگی و حمایت علمی خود به نام Bill Nye: Science Guy بازی کرد که در مارس 2017 در جشنواره فیلم South by Southwest به نمایش درآمد. و در اکتبر 2017، به عنوان منتخب منتقد NYT انتخاب شد. در سال 2017، سریال نتفلیکس بیل نای جهان را نجات می‌دهد و تا سال 2018 به مدت سه فصل پخش شد. آخرین سریال او، The End is Nye، در 25 اوت 2022 در Peacock و Syfy پخش شد.
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

ویدیوی معرفی دوره یادگیری علوم و حل مسئله

ویلیام سنفورد نای مهندس مکانیک، ارتباط علمی، و مجری تلویزیونی آمریکایی است.نای در واشنگتن دی سی متولد شد و کار خود را به عنوان مهندس مکانیک برای بوئینگ در سیاتل آغاز کرد

تضمین بازگشت وجه

تا 7 روز درصورت نارضایتی

شرکت کنندگان این دوره

30+ نفر

پشتیبانی در

تلگرام

شاخصه اصلی دوره

تدریس بیل نای

ساعت آموزشی

120+ دقیقه

تعداد درس‌های دوره

13 درس

این دوره برخلاف وبسایت‌های دیگر با زبان اصلی نیست و با دوبله اختصاصی فارسی تیم سیمرغ ارائه می‌شود.

  • وقتی به مشکلی برمیخورید نمیدانید چطور آن را حل کنید؟
  • برای حل مشکلات و مسائلتان بدنبال راهکارهای مناسب هستید؟
  • بدنبال بهبود روابط خود هستید؟
  • دوست دارید روشی اصولی برای تفکرکردن و برای رسیدن به اهدافتان بیاموزید؟

اگر پاسخ شما حتی به یکی از سؤالات بالا مثبت است پس دوره‌ی غیرحضوری “یادگیری علوم و حل مسئله ” می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مؤثر باشد.

دوره ی آفلاین “یادگیری علوم و حل مسئله” شامل:

120 دقیقه کلیپ آموزشی در 13 درس است.

دوره یادگیری علوم و حل مسئله

معرفی مدرس دوره (بیل نای):

ویلیام سنفورد نای معروف به بیل نای ، از مادری که در ریاضیات و علوم درخشان بود و در جنگ جهانی دوم به عنوان یک کد شکن  استخدام شد و پدری که در طول ۴ سال اسارت در اردوگاههای جنگی و نبود برق ، به ساعت‌های خورشیدی علاقمند شد و این را به بیل هم انتقال داد؛ متولد شد. می‌شود گفت ،خلاقیت و قدرت حل مسئله و حتی مخترع بودن را نای ، از پدر و مادر خلاق و باهوش خود به میراث دارد. نای، یک مربی علوم و مهندس مکانیک آمریکایی است که بیشتر به خاطر میزبانی برنامه ی تلویزیونی محبوب  Bill Nye the Science Guy   شناخته شده است. او پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کرنل، به سیاتل نقل مکان کرده تا به عنوان مهندس مکانیک برای بوئینگ کار کند ودر نهایت به یک نویسنده و مجری برنامه های کمدی تبدیل شد. او یک نویسنده ی موفق ، چهره مردمی محبوب و از اعضای صدای جامعه ی علمی می باشد.

بیل نای میگوید: وقتی من بچه بودم، کمتر از ۳ میلیارد نفر، در جهان وجود داشت. الان تقریبا ۸ میلیارد شده اند. آب و هوای زمین در حال تغییر است وتنها انسان مسئول آن است. پس من معلم علوم شدم زیرا احساس کردم دنیا پر از مشکلات است و قرار است این مشکلات با علم برطرف شود.

بیل نای، با محبوبیتی که در آسان سازی مباحث و مفاهیم علمی و انتقال آن به افراد دارد و به عنوان شخصی که علم را سرگرم کننده می‌کند ، مستر کلاسی با عنوان علم و حل کردن مشکلات (حل مسئله) طراحی کرده ودر آن روش خود را برای حل مشکلات روزمره، ارزیابی اطلاعات و تفکر مانند یک دانشمند را ، به کارآموزان آموزش می دهد.

چرا شرکت در دوره‌ی “یادگیری علوم و حل مسئله” ضروری است؟

این دوره دیدگاه شما را به مسائل و مشکلاتتان ۱۸۰ درجه تغییر می‌دهد. اینکه ایجاد کننده‌ی آن مسائل خودتان هستید و در ابعاد جهانی ، تمامی انسانها . در می یابید که تنها با طرز تفکری در مقیاس علمی و بزرگتر از آن مسئله، می توانید اقدامات سازنده و مؤثر انجام بدهید. دیگر از محدودیت ها لذت خواهید برد از دل آنها به کشف های جدیدی خواهید رسید‌.

در دوره آنلاین “یادگیری علوم و حل مسئله” چه موضوعاتی ارائه خواهد شد؟

بیل خود را معرفی می کند اینکه چرا اورا مرد دانشمند می‌شناسند.او آموزگار علوم است و برنده ی جایزه ی امی. توضیح می دهد که کارآموزان چه انتظاراتی می توانند از این کلاس داشته باشند و چگونه می توان از علم نه تنها در زندگی روزمره شان، بلکه برای حل مشکلات بزرگی مانند تغییرات آب و هوایی استفاده کنند.

 

 

 کشف کنید که چگونه علم دیدگاه جدیدی به شما می دهد، به حل مشکلات کمک می کند و چشم انداز خوش بینانه تری به آینده ارائه می دهد.  بیل داستانی از کلاس فیزیک دبیرستان خود، به اشتراک می گذارد و از هولوگرام واقعیت افزوده برای نشان دادن نظر خود استفاده می کند.همه چیز را به یکباره کاوش کنید

 بیل اهمیت اطلاعات به ظاهر پیش پاافتاده و اینکه چگونه چیزهای کوچک می توانند به ایده های بزرگ منجر شوند را توضیح می دهد. او توضیح می دهد که چگونه نیش زنبور زندگی او را تغییر داد، ایده اهداف یادگیری، و چگونه رویدادهای متناقض فرصت هایی برای اکتشاف هستند.

 در مورد اهمیت ارزیابی ادعاها با فیلترها، آزمایش فرضیه ها و استفاده از تفکر انتقادی می پردازد. بیل یک داستان ارواح را به اشتراک می گذارد و نمایش شگفت انگیزی را با استفاده از رنگ های مختلف نور انجام می دهد.  در آخر توضیح میدهد که چیزها اغلب آنطور که به نطر می‌رسند نیستند، اما بد استفاده از مهارتهای  تفکر انتقادی باید بتوانید تشخیص بدهید چه اطلاعاتی درست و چه اطلاعاتی نادرست هستند. 

 بیل توضیح می دهد که چگونه ترس بر تفکر ما تأثیر می گذارد و چگونه می توانیم بر آن غلبه کنیم.  او همچنین بیگانه‌هراسی را پوشش می‌دهد، نشان می‌دهد که چگونه سیاستمداران از تاکتیک‌های ترساندن برای کنترل ما استفاده می‌کنند، و داستان دوران کودکی‌ای را به اشتراک می‌گذارد که ترس خود را با موفقیت هدایت می‌کرد. بیل با باتدریس مهارت های بالا  دقیقا نشان می‌دهد که چگونه برای هدایت ترس میتوان از دانش و کشف علوم جدید بهره برد.

 اصل کلیدی این درس احترام و اعتماد متقابل است.ارزش این را بیاموزید که مایل به جستجوی متخصص باشید و آماده باشید تا ذهن خود را تغییر دهید.  بیل اهمیت کلمات را توضیح می‌دهد و وسیله‌ای را به اشتراک می‌گذارد که در جوانی به طراحی آن کمک کرده است، که بدون کمک ماشین‌کاران ممکن نبود.

 بیل با استفاده از مهارت‌های تفکر انتقادی، شواهد تغییرات آب و هوایی را تجزیه می‌کند و علم پشت آن را توضیح می‌دهد.  او در مورد هسته‌های یخ، گازهای گلخانه‌ای و اینکه چگونه صنعت سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کند این خطر را کم‌اهمیت جلوه دهد، صحبت می‌کند.

 ابزار ذهنی مفیدی را به دست آورید که بیل از آن برای تبدیل «ایده‌های ناهنجار به کنش‌های عصبی» استفاده می‌کند.  هر مرحله از «هرم طراحی وارونه» را با بیل مرور کنید و یاد بگیرید که چگونه در طول مسیر انتخاب‌های آگاهانه‌ی محیطی داشته باشید.

 پذیرش محدودیت ها می تواند به شما در کشف راه حل های خلاقانه کمک کند.  بیل شما را از طریق یک پازل جعبه هولوگرافیک راهنمایی می کند، تفاوت بین ایمنی های اضافی در ۷۴۷ و شبکه برق تگزاس را توضیح می دهد و نمایش سرگرم کننده ای را انجام می دهد.

 بیل بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای را بررسی می کند و توضیح می دهد که چگونه هر بخش اقتصادی می تواند بهبود یابد.  او حمل و نقل، تولید برق، صنعت و کشاورزی را پوشش می‌دهد و حتی بهبودهایی را که اعضا می‌توانند در خانه اجرا کنند به اشتراک می‌گذارد.

 برخی از ایده های بزرگ بیل (مانند هزینه کربن) را برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و ایجاد جامعه ای عادلانه تر و علمی تر بررسی کنید.  بیل همچنین در مورد مبارزه با نابرابری صحبت می کند و ایده خود را در مورد الزامات خدمات ملی اجباری ارائه می دهد.

 بیل با بیان یک داستان شخصی در مورد اینکه چگونه عشق پدرش به ساعت‌های آفتابی منجر به دستاوردی در مریخ شد، از شما می‌خواهد که به همسایگان سیاره‌ای خود به عنوان داستان‌هایی هشداردهنده و همینطور الهام‌بخش نسل بعدی نوآوران سیاره ی زمين نگاه کنید و توجه نشان بدهید.

 در این درس جایزه، بیل به شما می آموزد که چگونه پنج گره باستانی را ببندید، و توضیح می دهد که چرا آنها نمونه عالی استفاده از علم برای بهبود زندگی روزمره شما هستند.

    این دوره به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

        • همه‌ی افرادی که می‌خواهند بدانند چگونه ازعلم برای مقابله با مشکلات در ابعاد کوچک و بزرگ جهانی، میتوان بهره گرفت.
        • اگر چیز زیادی در مورد علم و کاربردهای آن نمی‌دانید؛ اما دوست دارید که بیشتر بدانید و آن را در زندگیتان بکار بگیرید .
        • میخواهید شما هم با رشد و پیشرفت علوم جدید در راستای تغییر ‌دیدگاهتان رشد موثرتری داشته باشید تا جهان را به جای بهتری تبدیل کنید.

      این دوره به چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟

          • افرادی که در مقابل هر تغییری مقاومت می‌کنند و از فکر کردن خارج از چارچوب گریزانند.
          • افرادی که به آینده ای که علم نقش مهم و حیاتی دارد، بدبین هستند.
          • افرادی که معتقدند خود علم و فناوری ، باعث مشکلات جهانی شده و راه حل علمی کارساز نیست.

        سوالات متداول

        این دقیقا به آنچه که شما به دنبالش هستید باز می‌گردد. بیل نای معتقد است، بزرگترین تهدیدات بشری با علم قابل رفع و رجوع است.چرا که علم در هرآنچه زندگی  امروزمان  را بهبود بخشیده ، وجود دارد؛ تنها باید به درستی آن را به کار بگیرید چرا که علم در خدمت انسانهاست. در این دوره تکنیک‌هایی را آموزش میبینید که حل مسائل کوچک یا بزرگ برایتان آسان‌تر خواهد شد.

        شاید به این مقالات هم علاقه‌مند باشید

        0 0 رای ها
        امتیازدهی به مقاله
        اشتراک در
        اطلاع از
        guest
        0 نظرات
        بازخورد (Feedback) های اینلاین
        مشاهده همه دیدگاه ها
        BLACK

        زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

        روز
        ساعت
        دقیقه
        ثانیه
        black2