logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
بهترین میکروفون برای ساخت پادکست

انتخاب بهترین میکروفون برای ساخت پادکست | میکروفون های مقرون به صرفه

انتخاب بهترین میکروفون برای ساخت پادکست با توجه به گرینه های متعدد موجود در بازار کار چندان آسانی نیست. وقتی صحبت از پادکست به میان می‌آید، کیفیت صدا از اهمیت بالایی برخوردار است. میکروفونی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر کیفیت صدای شما و در نتیجه، تجربه کلی مخاطبان شما تأثیر بگذارد. با این حال، تجهیزات صوتی با کیفیت بالا اغلب گران هستند و پیدا کردن یک میکروفون مناسب را برای کسانی که بودجه کمی دارند دشوار می کند. این مقاله قصد دارد شما را از طریق برخی از بهترین میکروفون های مقرون به صرفه موجود در بازار راهنمایی کند تا اطمینان حاصل شود که به دلیل محدودیت های بودجه، کیفیت را به خطر نیندازید.

بهترین میکروفون برای ساخت پادکست | میکروفون های مقرون به صرفه

  • Samson Q2U

این میکروفون یک انتخاب عالی برای کسانی است که بودجه کمی دارند. هر دو اتصال XLR و USB را ارائه می دهد که آن را بسیار همه کاره می کند. Samson Q2U صدای با کیفیت خوبی ارائه می دهد و می تواند با میکروفون های USB گرانتر رقابت کند. این میکروفون مقرون به صرفه دارای پایه میکروفون کوچک، کابل USB و پوشش فوم است که نیازهای اولیه ضبط شما را پوشش می دهد.

  • Rode PodMic

اگر بتوانید بودجه خود را تا حدود 10 میلیون تومان افزایش دهید، Rode PodMic یک انتخاب عالی است. این یک میکروفون XLR سطح پایه است که صدای با کیفیتی را تولید می کند که برای ضبط پادکست بهینه شده است. 

از این میکروفون می توان در محیط های نیمه آکوستیک و غیر حرفه ای مانند دفترکار و یا منزل استفاده کرد و اصولا برای چنین مکان هائی بهینه سازی شده است. میکروفون RODE PodMic با یک شبکه فلزی استیل پوشیده شده و یک پاپ شیلد داخل آن نصب شده تا گوینده یا مجری بتواند کاملاً به میکروفون نزدیک شده و کیفیت صدایی در حد تولیدات رادیویی ایجاد کند.

بهترین میکروفون برای ساخت پادکست
  • Audio-Technica ATR2100x-USB

این میکروفون از Audio-Technica یک میکروفون با صدای خوب است که می توان آن را برای ساخت پادکست توصیه کرد. Audio-Technica ATR2100x-USB ورودی های USB و XLR را ارائه می دهد که انعطاف پذیری را برای راه اندازی شما فراهم می کند. ATR2100x دارای پایه میز محکم با پایه های تاشو برای نصب و حمل و نقل آسان است.

این میکروفون به وسیله USB و بدون نیاز به هیچ‌گونه درایور یا کارت صدا، مستقیماً به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز یا مک متصل می‌شود و به‌سرعت با DAW مورد نظر شما همخوان شود.

مبدل‌های باکیفیت با امکان ضبط فایل با حداکثر نرخ نمونه‌برداری ۱۹۲ کیلوهرتز، نویز بسیار پایین و پاسخ‌دهی فرکانسی از ۵۰ هرتز تا ۱۵ کیلوهرتز، موجب شده‌اند که ATR2100X-USB از کیفیت بی‌نظیر و ماهیت صوتی جذابی برخوردار باشد. همچنین الگوی قطبی کاردیوید (cardioid) میکروفون، باعث دریافت صدا به‌صورت بسیار تمیز و شفاف و عاری از نویز محیط می‌شود.

  • AT 2020+ USB

اگر بودجه شما برای میکروفون کمتر از 10 میلیون تومان است، AT 2020+ USB یک انتخاب عالی است. این یک میکروفون کیفیت خوب و پایداری را برای پادکست خانگی فراهم می کند. این میکروفون به یک درگاه خروجی USB مجهز است تا بتوانید به آسانی آن را به کامپیوتر شخصی یا لپتاپ خود متصل کرده و با نرم‌افزار صدابرداری مورد علاقه‌ی خود به کار با آن بپردازید. 

میکروفون +AT2020USB از صدای به شدت تحسین شده‌ی مدل AT2020 بهره می‌برد که شفافیت و کیفیت بالای استودیویی آن برای خوانندگان، ترانه سرایان، تولیدکنندگان پادکست، صدا پیشگان، صدابرداران خارج از استودیو و ضبط‌های استودیویی عالی است. +AT2020USB به یک خروجی هدفون با کنترل بلندی صدا نیز مجهز شده تا امکان مانیتور کردن زنده و بدون تاخیر صدای میکروفون را برای شما فراهم آورد. همچنین یک کنترل میکس صدا نیز برای خروجی هدفون در اختیار شما است تا بتوانید ترکیب صدای میکروفون با صدای از پیش ضبط شده را متعادل کنید. الگوی کاردیود پیکاپ میکروفون به شکلی عالی صداهای خارج از محور اصلی را حذف و مبدل A/D آن با کیفیت 16 بیت و سمپل ریت 44.1/48 کیلوهرتز بازتولید دقیق و شمرده‌ی صدا را تضمین می‌کند.

  • Samson Q9U

برای کسانی که می توانند بودجه خود را تا 11 میلیون تومان افزایش دهند، Samson Q9U بهترین انتخاب است. این یک میکروفون پویا با صدای عالی با خروجی دیجیتال USB-C و خروجی آنالوگ XLR است. 

میکروفون Samson Q9U با مبدل های آنالوگ به دیجیتال 96 کیلو هرتز بر 24 بیتی برای سادگی بیشتر استفاده بدون نیاز به هیچ درایور و دستگاه خاصی مستقیما به سیستم های مک و ویندوز شما متصل میشود. این میکروفون با خروجی هدفون برای مانیتورینگ با تاخیر نزدیک به صفر به شما اجازه میدهد تا صدای خود را در زمان واقعی بشنوید.

  • Rode Podcaster

Rode Podcaster که به طور خاص برای پادکست طراحی شده است، بهترین انتخاب در هنگام در نظر گرفتن میکروفون پادکست نسبتا ارزان است. این میکروفون اتصال USB را ارائه می دهد و نیاز به رابط صوتی یا میکسر جداگانه را از بین می برد. 

در ساختار این میکروفون از دیافراگم ظریفی استفاده شده که از طریق لرزش آن، صدا‌ها با کیفیت بالاتری تشدید و ضبط می‌شوند. الگوی ضبط این میکروفون کاردیود همه جهته است، یعنی زمانی که میکروفون را در یک نقطه می‌گذاریم و شروع به ضبط می‌کنیم، میکروفون نسبت به صدا‌های ۱۸۰ درجه اطراف خود حساس است. این ویژگی کمک می‌کند تا در گفتگو‌‌ها و ضبط‌های موسیقیایی، همه صدا‌ها با کیفیت دریافت شوند.

بهترین میکروفون برای ساخت پادکست

در این میکروفون از روش‌های زیر برای کم کردن نویز استفاده شده است:

  • فیلتر برش کم (low cut)
  • پاپ فیلتر داخلی
  • شاک مانت (ضربه‌گیر) داخلی
  • Blue Yeti

Blue Yeti یک میکروفون USB همه کاره است که برای بیش از یک دهه یک انتخاب محبوب بوده است. طراحی آن ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما تطبیق پذیری آن بی نظیر است.

این میکروفون به یک درگاه خروجی USB مجهز است تا بتوانید به‌آسانی آن را به کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ خود متصل کرده و با نرم‌افزار صدابرداری موردعلاقه‌ی خود، به کار با آن بپردازید. بدنه‌ی زیبای Yeti علاوه‌بر ظاهر جذاب، دوام بالای آن را هم تضمین می‌کند.این میکروفون از یک پایه‌ی سنگین بهره می‌برد که قراردادن آن را روی هر میزی امکان‌پذیر می‌سازد. فرکانس پاسخ‌گویی این مدل 20  هرتز تا 20000 هرتز و امپدانس خروجی آن 16 اهم است. سایز دیافراگم این میکروفون 0.98 اینچ و نسبت سیگنال به نویز آن 10dB-A دسی‌بل است. از سوی دیگر میکروفون Yeti قادر است تا 120 دسی‌بل، فشار صوتی را به‌خوبی مدیریت کند؛ بنابراین خیالتان آسوده خواهد بود که حتی دربرابر یک آمپلی‌فایر قوی گیتار هم ضبط شما در اثر سرریزشدن کپسول میکروفون دچار اغتشاش نمی‌شود. 

شفافیت و کیفیت بالای استودیویی میکروفون Yeti برای خوانندگان، ترانه‌سرایان، تولیدکنندگان پادکست، صداپیشگان، صدابرداران خارج از استودیو و ضبط‌های خانگی عالی است. Yeti به یک خروجی هدفون با کنترل بلندی صدا نیز مجهز شده است تا امکان مانیتورکردن زنده و بدون تاخیر صدای میکروفون را برای شما فراهم آورد. همچنین یک کنترل میکس صدا نیز برای خروجی هدفون در اختیار شماست تا بتوانید ترکیب صدای میکروفون با صدای از پیش ضبط‌شده را متعادل کنید. با تهیه‌ی این میکروفون دیگر به خرید یک کارت صدا نیازی ندارید و می‌توانید با وصل‌کردن آن به یک کامپیوتر، بهترین کیفیت را ثبت کنید.

  • Rode NT-USB

Rode NT-USB یک میکروفون USB ساده و در عین حال موثر است که برای مبتدیان ایده آل است. این میکروفون عملکرد پلاگین و پخش و ضبط با کیفیت بالا را ارائه می دهد. 

میکروفن کاندنسر Rode NT-USB USB کیفیت صدای استودیویی را برای شما فراهم می کند و به شما اجازه می دهد به محض بیرون آوردن میکروفن از جعبه کار ضبط را آغاز کنید. اتصال USB و تبدیل آنالوگ به دیجیتال آن-بورد این میکروفن موجب شده تا ضبط وکال، ضبط سازها و ضبط پادکست سریع و به راحتی انجام شود. در پکیج این محصول تمام چیزهایی که برای ضبط نیاز دارید در اختیار شما قرار داده شده است، شامل یک سه پایه، استند میکروفن، پاپ فیلتر، کابل USB و یک عدد کیف برای حمل میکروفن. میکروفن کاندنسور RODE NT-USB با سیستم عامل های Mac OS X ،Windows 8 و iOS سازگار است و هر آن چه که برای ضبط نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین میکروفون برای ساخت پادکست
  • AKG Lyra

AKG Lyra به طور خاص برای پادکست طراحی شده است، این میکروفون با طراحی منحصر به فرد و عملکرد ساده خود از دیگر محصولات متمایز است. این محصول را می توان به تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه متصل کرد و نتایج عالی ایجاد کرد.

با این میکروفون می توانید وکال های شفاف و کریستالی با رزولوشن صدای 24bit/192kHz که با تصاویر 4K نیز سازگار می باشد داشته باشید. میکروفن Lyra دارای ترکیبی چهار کپسولی می باشد که به شما اجازه می دهد صدای مدنظرتان را با چهار الگوی قطبی مختلف ضبط کنید. 

به لطف کانکشن USB، تمامی کاربران با هر سطحی از توانایی بدون نیاز به میکسر یا کارت صدا می توانند مستقیما روی کامپیوتر به ضبط کردن بپردازند. در حین کار نیز می توانید از جک هدفون 3.5 میلی متری هدفون برای مانیتور کردن سیگنال به صورت real-time استفاده کنید؛ همچنین دکمه ی mute به شما اجازه می دهد میکروفون را برای لحظاتی بی صدا کنید و به این ترتیب مانع از ورود صداهای مزاحم به میکروفن شوید. افرادی که به دنبال یک میکروفون USB پرکاربرد هستند که استفاده از آن نیز آسان باشد، عاشق میکروفن AKG Lyra USB خواهند شد.

  • IK Multimedia iRig Mic HD 2

 iRig Mic HD 2 برای پادکست‌ هایی که در مکان های مختلف ضبط می‌کنند عالی است. این میکروفون مستقیماً به تلفن هوشمند یا تبلت متصل می شود و تنها با تنطیم ساده ضبط با کیفیت بالا ارائه می دهد. ساختار محکم آن برای ضبط در حین حرکت ایده آل است.

میکروفون کاندنسر iRig Mic مدلهای HD2 محصولات قابل حمل پیشرفته ای از تولیدات کمپانی ایتالیایی iK Multimedia است که برای اتصال به انواع سیستم های کامپیوتری و موبایل یا تبلت طراحی و ساخته شده. این سری از میکروفون های کاندنسر دارای کانورتر داخلی هستند که باعث می گردد در حین ضبط به نسبت دیگر میکروفون ها از کیفیت بالاتری برخوردار باشند. کمپانی آی-کی مالتی مدیا این میکروفون دستی را برای استفاده روی سیستم های کامپیوتری مکینتاش و ویندوز معرفی نموده است که نیز می توان از آنها روی انواع سیستم های پرتابل اپل از قبیل آیپد، آیفون و ایپاد استفاده نمود.

این میکروفون های کاندنسر در دو مدل با کانورتر های ۲۴ بیتی طراحی و ساخته شده اند که مدل HD دارای نرخ نمونه برداری ۴۸ کیلوهرتز و مدل HD 2 دارای سمپلینگ ۹۶ کیلوهرتز است. هر دو مدل از مدار پیش تقویت کننده یا همان پری امپلیفایر بهره می برند که بسیار نویز پائینی دارد و گین قابل توجهی را برای کاربرانشان ایجاد می کنند. سطح گین و حساسیت iRig Mic را می توان از طریق یک روتاری که روی دسته میکروفون تعبیه شده است، تغییر داد.

  • Presonus Revelator

Presonus Revelator یک میکروفون مناسب برای پادکست با عملکرد منحصر به فرد است.

این میکروفن USB که با Windows و macOS کاملا سازگار است. این میکروفون یکپارچگی کاملی با مجموعه ی نرم افزاری که در پکیج محصول قرار گرفته و 16 پریست از StudioLive دارد که وکال شما را به سطح تازه ای خواهد رساند. کنترل میکس نرم افزاری و خروجی هدفونی که روی میکروفن قرار گرفته به شما اجازه می دهد صدای نهایی را به راحتی کنترل نمایید. 

علاوه بر این، میکروفون Revelator همراه با یک استند دسکتاپ جذاب و مدیریت کابل داخلی عرضه شده است. اگر به دنبال یک میکروفن USB مدرن برای لایو استریم، پادکست، ویدیو کنفرانس یا دیگر کارهای مربوط به ضبط هستید، بهترین انتخاب است.

  • Mackie EM-USB

Mackie EM-USB یک گزینه عالی و کم هزینه برای پادکسترهای نوپا است. این میکروفون کنترل روی دریافت ورودی و سطوح هدفون دارد و اتصال USB-C آن، انتقال داده‌های قابل اعتماد ضبط‌های شما را تضمین می‌کند.

میکروفون کاندنسر Mackie EM USB وسیله ایی مناسب و با کیفیت برای تولید پادکست ، استریم و تولید محتوا است. Mackie EM USB دارای یک پایه رو میزی جذاب است تا شما هر سطحی را بتوانید به استودیوی شخصی خود تبدیل کنید. با این تفاسیر تمام کاری که برای شروع پادکست خود لازم دارید این است که پایه رومیزی را باز کنید و میکروفون Mackie EM USB را به کامپیتور خود وصل کنید.

بهترین میکروفون برای ساخت پادکست

انتخاب میکروفون مناسب

هنگام انتخاب یک میکروفون برای ساخت پادکست، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • بودجه

محدودیت هزینه خود را برای تنظیم پادکست خود تعیین کنید. اگر شما تازه کار هستید و هنوز مخاطب زیادی ندارید بهتر از از تجهیزات بسیار معمولی و در دسترس استفاده کنید. هنگامی که مخاطبان شما رشد کرد می توانید به نسبت نیکروفون های بهتری تهیه کنید.

  • کیفیت

اولین عامل کیفیت صدای میکروفون شما است. زمانی‌که شما میکروفونی را می‌خرید باید کیفیت صدای آن میکروفون اولویت اصلی شما باشد. در زمان انتخاب میکروفون برای کارهای غیر تخصصی شاید بتوان از کیفیت چشم پوشی کرد اما زمانی که پادکست‌ های شما فقط تمرکزشان بر روی حرف‌های شما یا فرد دیگری است باید کیفیت صدای میکروفونتان عالی باشد. با انتخاب میکروفونی که کیفیت و صدایش عالی است شما می‌توانید وقت و انرژی‌تان برای ویرایش کردن صدا را کاهش دهید.

  • الگوی ضبط میکروفون

بهترین و محبوب ترین میکروفون برای ساخت پادکست، میکروفون های کاردیوئید است. این میکروفون ها صدا را به شکل قلبی دریافت می کنند. الگوی قطبی کاردیوئید باعث کاهش صدا در کناره ها و عقب میکروفون می شود و باعث بهبود جداسازی منبع صدای مورد نظر می شود. در این میکروفون تمرکز ضبط بر روی صداهای جلوی میکروفون است.

اما اگر شما در محیطی هستید که یک نفر دیگر هم در آن محیط به‌صورت فیزیکی حضور دارد و با شما صحبت می‌کند پس شما برای ضبط پادکست به الگوی ضبط صدای دوسویه احتیاج دارید. این میکروفون‌ ها می‌توانند صدای یک فرد را در جلو و صدای فرد دیگر را در پشت میکروفون ضبط کنند.

اگر علاوه بر شما چند نفر دیگر وجود دارند که در اطراف میکروفون قرار گرفته‌اند و می‌خواهند صحبت بکنند، پس انتخاب یک میکروفون با الگوی ضبط صدای همه ‌سویه برای شما مناسب است. اگر هم گویندگان شما چند نفر هستند و به‌صورت خطی در یک مکان قرار گرفته‌اند، یک میکروفون با الگوی صدای استریو برای شما مناسب است.

  • قابلیت اتصال

استودیوهای حرفه ای فقط از میکروفون هایی با اتصالات XLR استفاده می کنند. استودیوهای خانگی کوچک نیز می توانند از میکروفون های XLR استفاده کنند، زیرا رابط های صوتی خوب اکنون بسیار مقرون به صرفه هستند. اما میکروفون های USB به طور فزاینده ای رایج هستند و در سال های اخیر کیفیت آنها بسیار خوب شده است. بنابراین اگر تازه کار هستید میکروفون های USB بیشتر به کارتان می آید.

  • محل قرارگیری

میکروفون های پادکست اغلب برای قرارگیری روی میز طراحی شده اند. اگر ترجیح می دهید به صورت ایستاده ضبط کنید، باید روی یک بازوی بوم خوب یا یک پایه بزرگتر سرمایه گذاری کنید.

اگر به ساخت پادکست علاقه دارید توصیه می کنیم دوره آموزشی مقدمه ای برای ایجاد پادکست (از ضبط تا میکس) را در آکادمی آوای صلح سیمرغ مشاهده کنید. این دوره رایگان توسط کوئنتین برسون پادکستر معروف تهیه شده است. او امروزه علاوه بر تولید سریال های مستند و روایی، مدیریت تیم های صداگذاری در Binge Audio را نیز بر عهده دارد. او پادکست های اصلی و برنده جوایزی مانند Les Couilles sur la Table، Kiffe ta race، Program B، À bientôt de te revoir، و Chroniques de l’Intérieur تولید کرده است.

در این دوره شما نحوه ساخت، ویرایش و ترکیب پادکست، موسیقی، صدا و جلوه های صوتی، تسلط بر ریتم و تعلیق را می آموزید. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با این دوره رایگان یاد می‌گیری چطور لباساتو شخصی‌سازی کنی

دوره طراحی الگو برای پوشاک مد روز

 
BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2