logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
فرم بدنی

اهمیت شناخت فرم بدنی | انتخاب لباس مناسب بر اساس شکل بدن 

شناخت فرم بدنی می تواند در تعین استایل مناسب و به دنبال آن افزایش اعتماد به نفس، نقش بسیار موثری ایفا کند. البته که هر اندامی منحصر به فرد و زیبا است و برای داشتن احساس رضایت در مورد استایل خود الزاماً نیازی به کاهش وزن و تغییرات از این دست نیست. کافی است که بدن خود و ویژگی هر فرم را بشناسید. دانستن فرم بدن به شما کمک می‌کند لباس‌ هایی را انتخاب کنید که برایتان مناسب تر است. فرم بدن بیشتر بر اساس ژنتیک و ساختار اسکلتی تعیین می شود. اگرچه می توانید شکل بدن خود را کمی با ورزش و تنظیم سطح هورمون تعدیل کنید، اما در بیشتر موارد فرم و شکل بدن، با ساختار اسکلتی و توزیع مستعد چربی و عضله شما از پیش تعریف شده است. پس به جای مخالفت با فرم بدن خود، متناسب با آن لباس بپوشید.

شناخت انواع فرم های بدنی

رایج ترین فرم های بدنی عبارتند از: فرم گلابی، فرم سیب، فرم مستطیلی شکل، فرم ساعت شنی و فرم مثلث معکوس. هر تیپ بدنی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و به استراتژی های مد متفاوتی نیاز دارد تا نقاط قوت خود را برجسته کرده و نقاط ضعف آن را کم اهمیت جلوه دهد. 

فرم بدن گلابی

آشنایی با فرم بدنی گلابی شکل

در تیپ بدن گلابی شکل پایین تنه به طور قابل‌ توجهی پهن تر از بالا تنه است. باسن مشخصاً بزرگ تر از سینه است. در این فرم شانه ها باریک تر و نیم تنه بالا به نسبت کوچکتر از نیم تنه ی پایین است. فرم کمر به خوبی مشخص است و یک انحنای طبیعی ایجاد می کند که با انتخاب لباس مناسب می توان زیبایی آن را نمایان و برجسته کرد.

  • لباس مناسب برای تیپ بدنی گلابی شکل

بدن با نوع فرم گلابی شکل، با عرض سینه ی باریک و باسن و ران های پهن تر مشخص می شود. این فرم بدن یکی از رایج‌ ترین فرم‌ ها در میان زنان است، به طوری که افراد مشهوری مانند کیم کارداشیان و جنیفر لوپز اندام گلابی‌ شکل خود را به رخ می‌ کشند. نکته کلیدی در انتخاب نوع پوشش برای تیپ اندام گلابی این است که لباس های به گونه ای انتخاب شوند که پایین تنه را با بالا تنه متعادل کرده و در عین حال انحنای کمر را برجسته نشان دهد.

  • تاپ مناسب برای بدن با تیپ گلابی

وقتی صحبت از انتخاب تاپ مناسب به میان می آید، هدف این است که با افزایش حجم به بالا تنه، نیمه پایین‌ تر بدن را متعادل کنید. تاپ هایی با جزئیات، چاپ یا رنگ های روشن تر می توانند توجه را به قسمت بالای بدن جلب کنند. یقه‌ های پهن‌ مانند یقه ی قایقی، یقه های مربعی شکل می توانند به عریض تر نشان دادن شانه ها کمک کنند و حالتی متعادل‌ تر را در قیاس با پایین تنه ایجاد کنند. به طور کلی برای کشیده‌ تر دیده شدن شانه ها و ایجاد تعادل در بخش بالا تنه، یقه های بازتر و پهن‌ تر مثل یقه‌ های مربعی و سابرینا را انتخاب کنید. همچنین یقه‌ هایی که تا خارج شانه ادامه دارند، می توانند کمی به ابعاد بالا تنه‌ی شما اضافه کنند. پوشیدن انواع ژاکت مانند ژاکت کش باف پشمی نیز می تواند به نیم تنه ی بالای تن حجم بیشتری دهد.

  • تزیینات اطراف گردن، شانه ها و آستین

تزیینات اطراف گردن و ناحیه شانه ها، مانند چین‌ ها، چین‌ دوزی یا گلدوزی نیز می تواند جذابیت بصری ایجاد کند و بالا تنه را پهن تر نشان دهد. مدل های آستین نیز می تواند مؤثر باشد. فقط باید نوع آستین طوری باشد که سینه را پهن تر نشان دهد. آستین های طرح دار، آستین‌ های پف کرده، آستین های زنگوله ای، آستین های کیمونو می توانند عرض شانه ها را افزایش دهند و در ایجاد تعادل با پایین تنه مؤثر باشند. به طور کلی مدل آستین در لباس مناسب برای اندام گلابی، با توجه به اینکه لباس شما آستین کوتاه یا بلندی دارد، متفاوت است. اگر لباس شما آستین کوتاه دارد از آستین های پهن و تزیین شده که بالا تنه‌ی شما را حجیم‌ تر نشان می دهد، استفاده کنید. گزینه های مناسب برای این انتخاب آستین ها کلوش و زنگوله ای، آستین فلاتر و باتوینگ است.

در نقطه ی مقابل برای آستین‌ های بلند، عکس این موضوع را باید انجام دهید. هدف این است که حجم دور باسن را به حداقل برسانید. در این مورد، بهتر است آستین باریک باشد و در ناحیه ی شانه دارای حجم باشد. این کار را می توان با استفاده از اپل شانه، پف و آستین های سرشانه دار انجام داد.

  • انتخاب شلوار و دامن مناسب برای افراد با اندام گلابی شکل

وقتی صحبت از لباس مناسب برای پایین تنه به میان می آید، هدف این است که عرض باسن و ران را به حداقل برسانید.

باید تأکید بر قسمت باسن و ران ها را کم رنگ کنید تا اندام شما با بالاتنه متعادل شود. در نتیجه بهتر است لباسی که برای قسمت پایین‌ تنه می پوشید به رنگ‌ های تیره ای مثل مشکی، ذغالی، سرمه ای و یا قهوه‌ ای باشند. شلوارها و دامن‌ های ساده بپوشید.

از انتخاب و همچنین پوشیدن لباس‌ هایی که کمر تنگی دارند و در نتیجه باعث برجسته تر شدن قسمت باسن می شوند، اجتناب کنید. 

 رنگ های تیره را در مدل هایی که برش صاف یا کمی گشاد انتخاب کنید. دامن ها و لباس‌ های که کمی روی باسن می‌چرخند می‌توانند انتخابی جذاب باشند. انتخاب لباس هایی با فاق بلند می توانند کمر را برجسته کرده و حالتی متعادل ایجاد کنند. 

از انتخاب لباس های مخصوص پایین تنه با جیب های کناری، چین دار یا هر جزئیات دیگری که به ناحیه باسن حجم می دهند، خودداری کنید. همچنین از پوشیدن شلوارهای جین تنگ یا ساق هایی که به باسن و ران ها می چسبند دوری کنید، زیرا می توانند پایین تنه را بزرگتر نشان دهند. 

  • آکسسوری برای افراد با فرم بدنی گلابی شکل

اکسسوری ها می توانند نقش مهمی در ایجاد ظاهری متعادل برای تیپ های بدنی گلابی شکل ایفا کنند. گردنبندها، روسری ها و گوشواره ها می توانند توجه را به سمت بالاتنه جلب کنند. کمربندهایی که در باریک ترین قسمت کمر بسته می شوند می توانند این ویژگی را برجسته کنند و فرم ساعت شنی را تداعی کنند.

آشنایی با فرم بدنی سیبی شکل

تیپ بدنی سیبی شکل با بالا تنه و میان تنه درشت مشخص می شود. یعنی بیشتر وزن و حجم این افراد در بالا تنه است و هرچه به قسمت پاها می رسد بدن باریک تر می شود. بدن این افراد در ناحیه شکم، دور کمر، سینه ها و بازوان پر و بزرگ است که ظاهری گرد ایجاد می کند. باسن نسبت به سایر قسمت‌ ها کوچک و ساق پاها لاغر و ظریف است به عبارتی دیگر قسمت باسن در مقایسه با بالاتنه باریک تر است و پاها عموماً باریک و خوش فرم هستند.

فرم بدن سیبی شکل
  • لباس های مناسب برای تیپ بدنی سیبی شکل

فرم بدن سیبی شکل که به آن فرم بدن گرد یا بیضی نیز می گویند، با بالاتنه بزرگتر و سینه پرتر مشخص می شود. در واقع در این فرم بدنی دور شانه، دور سینه و دور کمر از دور باسن بزرگ تر بوده از این رو به این اندام به اصطلاح اندام سیب یا اپل گفته می‌ شود. نقطه‌ ی قوت در این اندام پاهای متناسب و کشیده است. با توجه به این ویژگی ها لباسی که انتخاب می‌شود باید توجه را از قسمت میانی دور کند و با استفاده از فرم مناسب پاها، تعادل را میان بخش‌ های مختلف ایجاد کند.

  • تاپ برای بدن هایی با فرم سیب

در انتخاب تاپ مناسب، هدف ایجاد توهم بصری در کوچکتر نشان دادن بالا تنه است. در اصل باید کاری کنید تا بالاتنه شما کشیده تر و لاغرتر به نظر بیاید. بدین ترتیب که وسط یا مرکز بدن اندام دایره ای کمتر مورد تأکید و توجه قرار بگیرد. بنابراین تاپ و بلوزهای ساده تک رنگ و یا با طرح های ساده و نه چندان پیچیده و شلوغ، جزو مهمی از لباس های مناسب برای فرم بدن سیب یا دایره ای شکل هستند. بلوزهایی با رنگ های تیره نیز در پنهان کردن شکم خیلی خوب عمل می کنند. همچنین لباس هایی با راه راه عمودی می توانند در لاغرتر و کشیده تر شدن اندام سیبی شکل، گزینه خوبی باشند. تاپ‌ های گشاد را از کمدتان حذف کنید، چون شما را چاق نشان می دهند. تاپ های یقه V یا یقه اسکوپی می توانند انتخاب هایی بسیار مناسب باشند.

  • انتخاب لباس دامن و شلوار مناسب برای فرم بدنی سیبی شکل

پوشیدن رنگ های روشن را به پایین تنه اختصاص دهید. تیپ های بدنی سیبی شکل اغلب پاهای خوش فرمی دارند، بنابراین از نشان دادن آن‌ ها نترسید! پارچه هایی را انتخاب کنید که پایین تنه ی باریک شما را حجیم و برجسته تر نشان می دهد و نگاه را از قسمت میانی بدن شما دور می کند. شلوارهای راسته یا کمی گشاد می توانند فرم متعادلی را ایجاد کنند.

شلوارهای گشاد و ول برای اندام سیبی شکل بسیار جذاب هستند، زیرا پهن بودن قسمت میانی بدن را با پاهای کشیده و خوش فرم متعادل می کنند. جیب‌ های‌ برجسته در قسمت پشت یا کنار شلوار گزینه های خوبی هستند، زیرا انحناهایی را به باسن اضافه می‌ کنند.

توجه داشته باشید که پوشیدن شلوارهای تنگ باعث می‌ شود باریکی پاهای شما بیشتر به چشم بیایند و در نتیجه بالاتنه بزرگ تر دیده شود. شلوار فاق بلند بپوشید، اما از پوشیدن شلوارهایی که کمر پهنی دارند و باعث می‌ شوند حجم شکم بزرگ‌ تر نشان داده شود، خودداری کنید. توجه داشته باشید که همیشه کمر شلوار شما صاف باشد و چین و چروک نداشته باشد. چرا که وجود چروک و نامرتب بودن لباس یکی از دلایلی است که باعث می‌ شود شکم بزرگ تر دیده شود.

  • انتخاب شلوار

هنگام خرید شلوار جین بهتر است جین‌ های بوت‌ کات و واید لگ را انتخاب کنید تا باریکی پاهای خود را بپوشانید و به ایجاد تعادل بین پایین تنه و بالاتنه کمک کنید. به علاوه پوشیدن شلوارهای جینی که کمر گنی یا بند پنهانی برای جمع کردن ناحیه ی شکم دارند و باعث می‌ شوند قسمت میانی بدن فشرده و در جای خود ثابت بماند، می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

وقتی صحبت از دامن به میان می‌آید، بهترین قد برای دامن گزینه های بالای زانو یا تا روی زانو هستند. برای دامن‌ های بلند هم، باید دامن هایی که قد آن ها تا روی ساق پا است را انتخاب کرد. دامن های چین‌ دار، دامن‌ های پفی و پلیسه یا دارای دراپه بهترین انتخاب‌ برای این دسته از افراد خواهند بود. 

  • آکسسوری مناسب برای بدن هایی با فرم سیبی شکل

استفاده از آکسسوری می تواند راه بسیار خوبی برای جلب توجه به ویژگی های فرمی شما باشد. از گردنبندها و اکسسوری های بسیار بزرگ و پر حجم برای این فرم بدن نباید استفاده کرد. گردن‌ بندهای بلند را برای ست کردن با پیراهن‌ ها در نظر داشته باشید.

آشنایی با فرم بدن مستطیلی شکل

تیپ بدنی مستطیلی با یک فرم صاف با تفاوت اندک در اندازه ی بین سینه، کمر و باسن مشخص می شود. در این فرم عرض شانه ها و سینه تقریباً به اندازه باسن است و کمر فقط کمی کوچکتر از سینه و باسن است. این تیپ بدنی اغلب ظاهری اسپرت یا ورزشی دارد، با اندامی لاغر و با حداقل انحناها.

فرم بدن مستطیلی
  • لباس های مناسب برای تیپ بدنی مستطیلی

شکل بدن مستطیل، که به عنوان فرم بدن صاف یا فرم ورزشکاری نیز شناخته می شود، با عرض یکسان و نسبت مساوی بین سینه و باسن مشخص می شود. در این فرم بدنی دور کمر کوچک و نسبتاً هم اندازه با سایر قسمت‌ ها است و پاها بسیار بلند دیده می‌ شوند. این فرم بدن در بین مدل ها و ورزشکاران رایج است و افراد مشهوری مانند کیت هادسون و گوئینت پالترو دارای این تیپ بدنی هستند. نکته کلیدی در انتخاب لباس برای تیپ بدنی مستطیلی، ایجاد انحناها در قسمت هایی از بدن است که باید به طور طبیعی وجود داشته باشند، به عنوان مثال در ناحیه کمر.

  • تاپ مناسب برای بدن هایی با فرم مستطیل

وقتی صحبت از انتخاب تاپ مناسب برای بدن های مستطیلی شکل به میان می آید، هدف انتخابی است که ایجاد انحنا به بالاتنه به خصوص در ناحیه ی کمر می کند. برای اینکه انحناها در فرم بدن مستطیلی شکل بیشتر و بهتر مشخص باشند، بهتر است از لباس‌ هایی با برش متناسب در قسمت کمر استفاده شود. علاوه بر این استفاده از لباس‌ هایی که در قسمت دور سینه یا باسن گشاد و کمر آن‌هاتنگ است نیز می‌ تواند بسیار مؤثر باشد.

می‌توان با تمرکز بر روی کمر و استفاده از کمربندهای مختلف به ایجاد تضاد و انحنا در بالاتنه و پایین تنه کمک کرد. معمولاً یقه های V شکل و دارای بریدگی، گزینه های مناسبی برای لباس‌ های این دسته از افراد است.

  • انتخاب لباس مناسب پایین تنه برای افراد دارای فرم بدنی مستطیل شکل

در انتخاب لباس برای پایین تنه، هدف این است که با اضافه کردن منحنی ها، حالت صاف را برطرف کنید. در هنگام خرید شلوار، باید دقت داشته باشید که شلوار کمر بلند یا فاق بلند انتخاب کنید. شلوار جین مام استایل و مام فیت هم می‌ تواند گزینه مناسبی برای افراد با اندام مستطیلی شکل باشد. چون شلوار در قسمت پایین و ران باز و گشادتر است و قسمت کمر باریک و فیت است

بهترین دامن برای این دسته از افراد دامن های چین دار است که در قسمت کمر تنگ و در قسمت باسن و پاها آزادتر هستند. این چین ها می توانند حجم بیشتری و حالت انحنای بیشتری ایجاد کنند. از دامن های با برش صاف و مستقیم باید اجتناب کرد، زیرا این دامن ها می توانند بدن را صاف تر و انحنای بدن را کمتر نشان دهند.

  • آکسسوری مناسب برای افراد دارای فرم بدنی مستطیلی

استفاده از اکسسوری های مناسب می تواند راهی عالی برای ایجاد انحنا و باریک تر نشادن دادن باشند. کمربندهایی که در ناحیه کمر بسته می شوند می توانند کمر را کوچکتر نشان دهند. همچنین استفاده از گردنبندها یا روسری نیز می تواند توجه را به سمت بالا معطوف کرده و به نیم تنه حجم دهند.

آشنایی با فرم بدن ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی با یک کمر کاملاً مشخص، شناخته می شود که به طور قابل توجهی کوچکتر از سینه و باسن است. این تیپ بدنی اغلب ظاهری متعادل و متقارن با سینه پر، کمر باریک و باسن پر دارد. شانه ها و باسن معمولاً در یک راستا قرار دارند و تعادل ظاهر را بیشتر می کنند.

فرم بدنی ساعت شنی
  • لباس مناسب برای تیپ بدن ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی، که با کمر باریک و اندازه ی متعادل بین سینه و باسن مشخص می شود، اغلب به عنوان فرم بدن ایده آل در نظر گرفته می شود. افراد مشهوری مانند بیانسه و دیتا فونتیز دارای بدنی با فرم ساعت شنی هستند. نکته کلیدی در لباس پوشیدن تیپ بدنی ساعت شنی، برجسته سازی و تأکید کردن روی کمر است.

  • تاپ مناسب برای فرم بدن ساعت شنی

در انتخاب تاپ، هدف برجسته کردن باریکی کمر و حفظ تعادل بین بالاتنه و پایین تنه است. مدل های تاپ هایی که به دور کمر می‌پیچند و یا درقسمت کمر تنگ و چسبان هستند، می‌توانند باریکی کمر را بهتر نشان دهد. تاپ های یقه V یا یقه اسکوپی نیز می توانند بسیار جذاب باشند زیرا توجه را به سمت سینه و کمر می کشند.

به طور کلی به دنبال لباس هایی باشید که کمر ظریف شما را برجسته و مشخص می کنند. از تاپ های خیلی گشاد و یک تکه خودداری کنید، زیرا می توانند باریکی کمر شما را پنهان کنند. در عوض، تاپ های متناسبی را انتخاب کنید که از فرم منحنی های طبیعی بدن شما پیروی می کند.

  • انتخاب دامن و شلوار مناسب برای افراد با فرم بدن ساعت شنی 

در انتخاب لباس های نیم تنه ی پایین، باید دقت داشته باشید که تعادل بین نیمه بالایی بدن با نیمه پایین حفظ شود. شلوار و دامن های کمر بلند می توانند باریکی کمر شما را نمایان تر کرده و تعادل اندام شما را حفظ کنند. شلوارهای راسته یا کمی گشاد نیز می توانند حالتی متعادل ایجاد کنند.

از پوشیدن شلوارها یا دامن هایی با قد کوتاه خودداری کنید، زیرا می توانند باسن و ران شما را بزرگتر نشان دهند و باریکی کمر شما پنهان کنند. 

  • آکسسوری برای فرم بدن ساعت شنی

استفاده از اکسسوری ها می تواند راهی عالی برای جلوه بخشیدن بیشتر به بهترین ویژگی های شما و بیان سبک و سلیقه ی شخصی شما باشند. کمربندهایی که در قسمت کمر بسته می شوند می توانند بر کمر باریک شما تأکید کنند و فرم ساعت شنی ایجاد کنند. گردنبندها یا روسری ها می توانند توجه را به سمت سینه و کمر شما بکشانند.

آشنایی با فرم بدن مثلث معکوس

فرم بدنی مثلث معکوس با شانه ها و یا سینه پهن و عریض مشخص می شود. شانه ها ممکن است صاف، مربع و قوی به نظر برسند. این فرم بدن اغلب یک هیکل ورزشی را نشان می دهد. در واقع این نوع فرم بدن بسیار شبیه به اندام ورزشکاران است. همانطور که گفتیم اصلی ترین مشخصه اندام مثلث معکوس شانه های پهن تر از باسن، بالاتنه پهن، باسن کوچک، کمری باریک و پاهایی لاغر است. دختران با فرم بدن مثلث معکوس، اغلب سینه های برجسته ای نیز دارند که باعث می شود اندام آن‌هابسیار زنانه به نظر برسد. همچنین بدن مثلث معکوس خیلی شیبه به اندام سیب یا گرد است. زیرا هر دو این فرم ها با پاهای باریک و سینه بزرگ شناخته می شوند.

فرم بدنی مثلث معکوس
  • لباس مناسب برای تیپ بدنی مثلث معکوس

افراد مشهوری مانند آنجلینا جولی، دمی مور و رنه زلوگر همگی دارای فرم بدنی مثلثی معکوس هستند. در این فرم بدنی، لباس ها باید به گونه ای انتخاب شوند که موجب متعادل کردن شانه های پهن‌، سینه و پشت در نسبت با پایین تنه ی باریک تر در جهت ایجاد یک فرم متعادل گردد.

  • تاپ مناسب برای فرم بدنی مثلثی معکوس 

برای این نوع از فرم بدنی تاپ باید به گونه ای انتخاب شود تا باعث کوچکتر نشان دادن عرض شانه ها شود. تاپ ها باید صاف و ساده بخصوص در ناحیه شانه ها باشند. رنگ های تیره و طرح های ساده، بیشتر با اندام مثلث معکوس متناسب هستند. زیرا توجه دیگران را از قسمت بالایی بدن و شانه ها به دیگر بخش ها معطوف می کنند. از یقه‌ های پهنی که شانه ها را عریض نشان می دهند و برخی از جزئیات قوی شانه مانند پدها و اپل های شانه‌ای خودداری کنید. از الگوهای رویه و روسری های دور گردن و شانه نیز دوری کنید. 

  • شلوار و دامن مناسب برای افراد دارای فرم بدنی مثلث معکوس

به دنبال لباس هایی باشید که از کمر یا باسن گشاد می شوند. انتخاب لباس هایی که به پایین تنه حجم می دهند و باسن را پهن نشان می دهند؛ باعث ایجاد انحنا در اطراف باسن و افزایش حجم و جذابیت به باسن و پاها می شود به این ترتیب با ایجاد تناسب، شانه ها کم عرض تر نشان داده می شوند. پوشیدن رنگ های روشن تر و یا اضافه کردن طرح ها و چین ها و رنگ های روشن تر باعث افزودن حجم به بخش باسن و کاهش توجه به قسمت شانه ها می شود. از پوشیدن شلوارهای تنگ و همچنین استفاده از پارچه هایی با خطوط عمودی باریک که از نظر بصری پایین تنه را کم حجم نشان می دهند، خودداری کنید.

  • آکسسوری برای فرم بدنی مثلث معکوس

اکسسوری ها می توانند راهی عالی برای نمایان تر کردن برخی از ویژگی های شما و همچنین بیان سبک شخصی باشند. کمربندهایی که در قسمت کمر بسته می شوند می توانند بر باریکی کمر شما تأکید کنند و فرم ساعت شنی را تداعی کنند. 

نکات کلی در لباس پوشیدن برای تیپ بدنی شما

اهمیت خیاطی و تناسب را نمی توان نادیده گرفت. لباس هایی که مناسب هستند نه تنها ظاهر بهتری دارند، بلکه باعث می شوند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. تاثیر رنگ ها و نقش ها نیز بسیار مهم است. رنگ‌ ها و الگوهای مختلف می توانند جلوه‌ های بصری متفاوتی ایجاد کنند و به تعادل نسبت ها و برجسته تر کردن ویژگی های ممتاز شما کمک کنند.

  • پذیرفتن شکل منحصر به فرد خود و استقبال از آن 

به یاد داشته باشید که فرم بدنی تان را، هر چه که هست، دوست داشته باشید. اهمیت سبک شخصی و راحتی را هرگز نباید نادیده گرفت. استایل شما باید نشان دهنده شخصیت شما باشد، نه آنچه صنعت مد دیکته می کند.

فرم بدنی
  • نتیجه گیری: لباس پوشیدن برای اعتماد به نفس 

در پایان، درک فرم بدنی و پوشیدن لباس متناسب با تیپ بدنی شما ابزاری قدرتمند برای افزایش اعتماد به نفس شما است. این امر به شما این امکان را می دهد تا خود را در بهترین وجه ممکن نشان دهید، زیبایی طبیعی خود را افزایش داده و بیانگر شخصیت خود باشید. بنابراین، سبک های مختلف را امتحان کنید، شکل منحصر به فرد خود را بپذیرید و مهمتر از همه، از مد لذت ببرید!

اگر به دنیای مد علاقه دارید توصیه می کنیم در دوره های مرتبط با مد و فشن آکادمی آوای صلح سیمرغ شرکت کنید.

این دوره ها از میان برترین دوره های آموزشی جهان انتخاب شده و توسط تیمی حرفه ای ترجمع و دوبله شده است. بسیاری از این دوره ها به رایگان و یا با هزینه ای بسیار اندک در اختیار شما قرار گرفته است.

بعضی از این دوره ها عبارتند از: 

  • دوره مدیریت خلاقانه مد توسط لا کاسیتا دِ وندی
  • دوره همکاری خلاقانه و فشن توسط خانه مد لورا کیم و فرناندو گارسیا
  • دوره ی فشن دیزاین توسط مارک جیکوبز
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با این دوره رایگان یاد می‌گیری چطور لباساتو شخصی‌سازی کنی

دوره طراحی الگو برای پوشاک مد روز

 
BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2