logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

امید به زندگی چیست؟

امید به زندگی یک حقیقت است که انسان همیشه برای آن در جستجو است، می توان گفت امید به زندگی یعنی دلیلی برای وجود داشتن.

مکث کن، نفس عمیق بکش، اگر باید گریه کنی اینکارو بکن ولی هیچ وقت نا امید نشو و به راهت ادامه بده.

 

 از گابریل گارسیا مارکز پرسیدن:

 اگر بخواهی کتابی صد صفحه‌ای درباره امید بنویسی، چه می‌نویسی؟

گفت: نود و نه صفحه رو خالی میذارم. صفحه آخر، سطر آخر می‌نویسم: «یادت باشه دنیا گرده، هر وقت احساس کردی به آخر رسیدی، شاید در نقطه شروع باشی» زندگی ساختنی است، نه ماندنی. بمان برای ساختن، نساز برای ماندن.

 

وقتی شما نگران هستید، یک تصور غیرواقعی از آینده را در ذهن خود ایجاد می‌کنید؛ و اعتقاد به این تصور، موجب ایجاد احساس منفی در شما می‌شود.

به عبارت ساده‌تر شما بدون هیچ دلیل قابل قبولی خودتان را از آینده می‌ترسانید.

نگرانی را از خود دور کنید، در زندگی با امید زندگی کنید و اجازه دهید انرژی‌های مثبت وجودتان آزاد شود.نگذارید امواج منفی، قدرت فکر و اراده و پشتکار شما را مسدود کند.

 

امید به زندگی یک نگرش ذهنی و عاطفی است که بر کیفیت زندگی تمرکز داشته و شامل انتظار نتایج مثبت از تمام چالش‌ها و اتفاقات روزانه است.

امید داشتن به زندگی یک احساس، میل و انتظار است که همه‌چیز در آینده به‌خوبی پیش ‌خواهد رفت. امید به زندگی یعنی همه‌چیز. شخصی که امید به زندگی ندارد زندگی‌اش معنایی ندارد، روابط قشنگی نداشته و شاید بشود گفت که با سرگردانی روزگار می‌گذراند.

یکی از دلایل مهمی که افراد جذب مذاهب می‌شوند ایجاد حس اطمینان و وابستگی به یک منبع ماورایی و قدرتمند است که اجازه نمی‌دهد امید به آینده در وجود آن‌ها از بین برود.

برای رسیدن به موفقیت فقط داشتن هدف کافی نیست؛ زیرا دشواری‌های زیادی در راه رسیدن به اهداف وجود دارد و نیاز به معنایی قوی و اشتیاقی سوزان برای رسيدن دارد. انسان قوی باید بتواند با وجود همه موانعی که در راه دارد، به اهداف خود نزدیک‌تر شود. امید داشتن باعث می‌شود که افراد با مشکلات مقابله کنند و برای رسیدن به اهداف خود، راه‌های مختلفی را امتحان کنند.

 

راه‌هایی که به افزایش امید به زندگی کمک میکنه

قدردانی و سپاس گذاری

بهتر است بجای اینکه دائماً حسرت چیزهایی که در زندگی ندارید را بخورید به داشته‌هایتان فکر کنید. شما می‌توانید شکر گذار شرایط و زندگی‌تان باشید، به این فکر کنید که می‌توانید کار کنید، بدن سالمی دارید، خانواده‌ی خوب و مهربانی دارید، سرپناهی دارید و …

 

ارتباط داشتن و معاشرت با دیگران

وقتی که قدم در راه رسیدن به آرزوهایتان می‌گذارید باید این را هم در نظر داشته باشید که مشکلات زیادی پیش روی شما قرار دارد. هیچ‌گاه نباید تمام امید خود را از دست بدهید، از کسانی که شما را حمایت می‌کنند کمک بگیرید تا کمی از مشکلاتتان کاسته شود.

 

تمرکز بر روی نقاط مثبت و توانایی خود

برخی از افراد ممکن است به علت این احساس که در انجام کارها خوب نیستند و توانایی لازم را ندارند، امیدواری لازم را نداشته‌ باشند. اگر فکر می‌کنید در این دسته قرار دارید، فهرستی از تمام نقاط قوت و دستاوردهای خود را تهیه‌کرده و با مرور این صفات خود را تحسین نمایید. به‌طور روزانه و با انجام کارهای جدید این لیست را تکمیل‌تر کرده و همیشه به دنبال مزیت‌هایی در خود باشید که بتوانید آن‌ها را ثبت کنید. این راه ساده میزان اعتمادبه‌‌نفس شما را افزایش داده و در مدت‌زمان کوتاهی لیست مذکور تبدیل به سمبل امیدواری در زندگی شما خواهد شد.

داشتن هدف و بازنگری اهداف در امید به زندگی

  داشتن هدف در زندگی یکی از راه‌های امید به آینده است. پس از تعیین هدف آن‌ها را نوشته و برای دستیابی به آن‌ها زمان مشخص کنید. سپس برای دستیابی به اهداف خود سخت تلاش کنید.

 

هر روز ورزش و فعالیت داشتن

ورزش خون بیشتری را به مغز می‌رساند وقتی اکسیژن خون بیشتر شود، اخلاق و در نتیجه رفتار افراد نیز بهتر می‌شود. ورزش سطح نمک را در مغز پایین می‌آورد و باعث بهتر شدن کیفیت خواب می‌گردد. ورزش سبب ترشح ماده‌ای به نام مرفین می‌شود که موجب نشاط و شادابی افراد خواهد شد.

 

فعالیت‌هایی که برایتان لذت‌بخش است انجام بدهید

انجام دادن چیزهایی که از آن‌ها لذت می‌برید نیز می‌تواند به شما کمک کند تا احساس امیدواری را در خود گسترش دهید. با درگیر شدن در فعالیت‌هایی که هرروز باعث خوشحالی شما می‌شوند، حس بهتری خواهید داشت. اگر مطمئن نیستید که چه نوع فعالیت‌هایی به شما شادی بیشتر می‌بخشند، سعی کنید چیزهای جدید را تجربه کنید. یک ورزش جدید را امتحان کنید، یک مهارت جدید یاد بگیرید یا یک سرگرمی جدید برای خودتان پیدا کنید.

سخن آخر

برای افزایش امید به زندگی باید در وهله اول به خودشناسی و درکی از خودمان برسیم تا بدانیم چه خطرات و آسیب هایی را می توانیم پیش بینی کنیم. برای رسیدن به این خودشناسی آکادمی سیمرغ با ارائه دوره های مختلف سعی دارد شما را در این مسیر همراهی کند. 

همچنین می توانید برای شروع ماجراجویی در راستای خود شناسی، مقاله خود شناسی چیست را بخوانید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی درباره هر کدام از دوره ها با کارشناسان فروش آکادمی در تماس باشید.

برخی از دوره های آکادمی سیمرغ

دوره روانشناسی هدف گذاری

ثبت نام
اشتراکی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2