logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دستیابی به رویاها با تلاش | برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟

همه افراد رویاها و آرزوهایی دارند اما همه آن ها قادر به رسیدن به آن رویاها و آرزوها نیستند. رویاها به شما انگیزه می دهند که زندگی بهتر از آنچه که اکنون دارید بسازید اما رویاهای بدون اقدام فقط در حد همان رویا باقی می مانند. اگر می ‌خواهید به اهداف خود برسید، لازم است به جای رویا پردازی، اقدام کنید. اقدام به این معناست که برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی کنید و تلاش و پشتکار داشته باشید. در نهایت می توانید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

دلایل بسیاری وجود دارند که برخی افراد جهت دستیابی به رویاهایشان اقدامی نمی کنند برای مثال، ممکن است به توانایی های خود ایمان نداشته باشند یا با محدودیت مالی رو به رو هستند یا حتی ممکن است ندانند که دقیقاً در زندگی چه می خواهند. اما افرادی هستند که می خواهند به رویاهایشان برسند و آرزوهایشان را در آغوش بگیرند. اگر شما جز این دسته از افراد هستید برای دستیابی به رویاهایتان این مقاله را بخوانید.

برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟

  • رویاها و آرزوهایتان را بشناسید 

اولین گام جهت دستیابی به رویاها با تلاش این است که رویاها و آرزوهایتان را بشناسید تا بتوانید در مسیر تحقق آن قرار بگیرید. یکی از راه های شناخت رویاها این است که آرزوها، خواسته ها و رویاهای خود را در یک دفترچه یادداشت بنویسید. حتی می توانید نام این دفترچه را دفترچه آرزوها قرار دهید. اگر ندانید دقیقاً چه می خواهید پس نمی توانید به آن برسید، می توانید؟

 شما می توانید پیش از این که مطمئن شوید چه اتفاقی خواهد افتاد، مسیر خود را شروع کنید. شما فقط باید ایده ای از آنچه می خواهید اتفاق بیفتد داشته باشید و سپس با نزدیک شدن به رویای خود راهی برای دستیابی به آن پیدا کنید.

برای مثال، فرض کنید همیشه عاشق نوشتن بوده اید و می خواهید یک نویسنده مشهور و الهام بخش شوید. در حال حاضر ممکن است ندانید که می خواهید رمان بنویسید، روزنامه نگار باشید یا حتی یک وبلاگ نویس شوید اما وقتی در مسیر درست قرار بگیرید به درک بهتری از آنچه می خواهید دست پیدا می کنید.

  • به رویاهای خود باور داشته باشید

شما باید رویای خود را به یک آرزوی سوزان در قلب تان تبدیل کنید. اراده قوی برای رسیدن به آرزوها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و به شما در عبور از سخت ترین مراحل زندگی کمک می کند. راه تبدیل رویای خود به آرزوی سوزان این است که ایمان داشته باشید رویای شما قابل دستیابی است و می توانید به آن برسید. اگر فقط به عنوان یک آرزو یا خواسته کلی به آن نگاه کنید، نمی توانید آن را جدی بگیرید. پس از تبدیل شدن رویاهایتان به یک آرزوی سوزان، دیگر نباید به آن به عنوان رویا نگاه کنید زیرا ماهیت یک رویا این تصور را ایجاد می کند که واقعی نیستند. شما باید آن رویاها را به عنوان یک هدف در نظر بگیرید.

رسیدن به آرزوها
برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟
  • آرزوهای سوزان خود را به هدف تبدیل کنید

در این مرحله لازم است آرزوی سوزان خود را به یک هدف تبدیل کنید. در مرحله قبل رویای خود را به یک آرزوی سوزان تبدیل کرده اید زیرا معتقد هستید که می توانید آن را انجام دهید اما برای تبدیل آن به یک هدف باید باور داشته باشید که آن را انجام خواهید داد. در واقع این نوع باور نوعی تعهد به خودتان است که اگر می توانید به این رویا دست پیدا کنید پس باید برای دستیابی به آن کاری انجام دهید.

نکته ای که در مورد اهداف وجود دارد این است که آن ها به زمان حساس هستند بنابراین افزودن یک چارچوب زمانی به شما کمک می کند این واقعیت را بپذیرید که متعهد به انجام آن هستید. هنگامی که میل سوزان خود را به یک هدف تبدیل کردید، دیگر نمی توانید آن را آرزو یا رویا بنامید. آن رویا اکنون هدف شما در زندگی است، هدفی که باید توسط شما محقق شود.

  • برنامه ریزی کنید 

 شما باید یک استراتژی برای دستیابی به اهداف خود ایجاد کنید. این استراتژی معمولا برنامه اقدام Action plan نامیده می شود. هر استراتژی به خود فرد و اهدافی که می خواهد به آن دست یابد بستگی دارد. به همین خاطر کلید ایجاد برنامه اقدام در خود شما نهفته است و باید به دنبال آن باشید.

هر مرحله از برنامه خود را یادداشت کنید. نوشتن به شما کمک می کند درک بهتری از اقداماتی که لازم است انجام دهید داشته باشید. جهت ایجاد استراتژی یا برنامه اقدام عجله نکنید. به خوبی بیندیشید تا بتوانید یک برنامه ریزی اصولی و منظم تهیه کنید.

  • همین الان اقدام کنید

هنگامی که اهداف خود را به یک برنامه عملی تبدیل کردید باید اقدام کنید و از هر فرصتی که برایتان پیش می آید نهایت استفاده را ببرید. مطمئناً همیشه دلایل بزرگی برای به تعویق انداختن دستیابی به رویاهایتان وجود دارد اما اگر این نگرش را داشته باشید، در نهایت می توانید برای همیشه بهانه بیاورید و هرگز کاری را شروع نکنید. قانون کائنات این است که هر چیزی مانند خود را جذب می کند. پس هنگامی که به اهداف و رویاهایتان فکر می کنید، جهان و کائنات راهی برای برآوردن آن نیازها پیدا خواهد کرد. 

  • اهداف کوتاه مدت تعیین کنید 

هدف اصلی خود را به اهداف کوتاه مدت تقسیم کنید و جهت دستیابی به هر کدام این موارد یک بازه زمانی مشخص کنید. برای مثال اگر رویای شما نوشتن یک رمان است، می توانید با شرکت در یک کارگاه نویسندگی شروع کنید. اگر مستقیماً نوشتن رمان را شروع کنید، انجام این کار بدون ایجاد پایه ‌ای قوی و مهارت‌ هایی که برای رسیدن به رویاهایتان نیاز دارید برایتان سخت‌ خواهد بود.

هنگامی که برای رسیدن به رویای خود اهداف کوتاه مدتی را تعیین می کنید یا حتی به اهداف بلند مدت برای رسیدن به آن فکر می کنید، دریافت مشاوره از افراد آگاه و متخصص در این زمینه می تواند موثر واقع شود. این به شما کمک می کند درک بهتری از این که چگونه اهداف خود را مشخص کنید و این که آن اهداف به چه میزان قابل دستیابی هستند داشته باشید.

  • به طور منظم پیشرفت خود را بررسی کنید

همانطور که در مسیر تحقق رویاهای خود پیش می روید، مهم است که درک درستی از آنچه دارید انجام می دهید داشته باشید. اگر چه ممکن است به سرعتی که می خواهید پیشرفت نکنید، فقط مهم است که این حس را داشته باشید که در حال حرکت رو به جلو هستید.

  • از مسیر دستیابی به رویاهایتان لذت ببرید

جهت رسیدن به آرزوهایتان نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فکر نکنید که تنها زمانی که به رویای خود برسید به خوشبختی خواهید رسید. در واقع شما باید از دنبال کردن هر مرحله از راه لذت ببرید به جای این که فکر کنید فقط زمانی خوشحال خواهید شد یا به خودتان افتخار می کنید که به رویاهایتان رسیده باشید و به این بیندیشید که زندگی شما پس از دستیابی به اهداف تان معنا می یابد. به جای این تفکر از مسیر دستیابی به رویاهایتان لذت ببرید و در تمام طول مسیر به خود افتخار کنید.

رسیدن به آرزوها
برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟
  • موفقیت را تجسم کنید

هر از گاهی چشمان خود را ببندید و تصور کنید که پس از رسیدن به هدف، زندگی شما چگونه خواهد بود. این یک تکنیک انگیزشی عالی است به خصوص زمانی که احساس خستگی می کنید یا فکر می کنید که هرگز نمی توانید رویاهای خود را محقق کنید. تجسم هیجان و شادی که پس از دستیابی به اهدافتان احساس می کنید باعث می شود که اهداف تان را دست یافتنی تر ببینید.

  • مهارت ها و استعدادهای خود را توسعه دهید

جهت دستیابی به رویاها به دنبال راه هایی برای توسعه مهارت ها و استعدادهای خود باشید. برای مثال اگر می خواهید به زبان انگلیسی مسلط شوید، در کلاس های آموزش زبان ثبت نام کنید. اگر توانایی مالی برای شرکت در کلاس ها را ندارید، خودتان تمرین کنید، از یک کتاب آموزشی استفاده کنید یا از دوست تان کمک بخواهید. هرگز از هیچ تلاشی برای تقویت استعدادها و مهارت های خود دریغ نکنید.

  • اعتماد به نفس داشته باشید

اگر می ‌خواهید در تحقق رویاهایتان موفق شوید، لازم است اعتماد به نفس خود را تقویت کنید به ویژه در زمان هایی که بر سر مسیر دستیابی به رویاهایتان مانعی به وجود می آید یا رویای شما غیرقابل حل به نظر می ‌رسد. شما باید اعتماد به نفس داشته باشید و به سمت جلو حرکت کنید. این کاملاً طبیعی است که در این مسیر شک و تردید داشته باشید اما در نهایت باید به توانایی های خود ایمان داشته باشید زیرا اگر شما به خودتان باور نداشته باشید هیچ کس دیگری هم شما را باور نخواهد کرد.

  • زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

 اگرچه مهم است که برای دنبال کردن رویاهای خود و رسیدن به اهداف تان پایدار باشید اما لازم است زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهید تا به آرامش برسید. جهت دستیابی به رویاها با تلاش لازم است استرس و اضطراب را از خودتان دور کنید، خواب کافی داشته باشید، از وعده های غذایی سالم و مغذی استفاده کنید و زمانی را با خانواده یا دوستان تان سپری کنید. رعایت این نکات به ظاهر ساده در واقع شما را برای دستیابی به اهداف خود مشتاق تر می کند. مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش کنید و بر روی تجسم اهداف خود تمرکز داشته باشید. هم چنین یوگا برای ارتباط بین ذهن و بدن شما بسیار عالی است. 

  • به افراد منفی باف توجه نکنید

اغلب افرادی که رویاهای بزرگی در سر دارند، دیگران سعی می کنند آن ها را با حرف هایشان منصرف کنند. این افراد منفی باف ممکن است به شما بگویند که وقت خود را تلف می کنید و هرگز به آن چیزی که می خواهید نمی رسید.

معمولا این افراد به توانایی هایشان ایمان ندارند و از آنجایی که نمی توانند به رویاهایشان دست پیدا کنند به همین خاطر از دستیابی سایر افراد به رویاهایشان ناخشنود هستند. مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که به افراد منفی باف و افکار منفی توجه نداشته باشید.

اگر در قلب خود احساس می کنید رویای شما دست یافتنی است و می خواهید به آن برسید پس می توانید آن را داشته باشید. جهان دارای فراوانی بی حد و حصر است که این موفقیت ها و فراوانی ها را به کسانی که رویای خود را آنقدر باور دارند که قبل از وجود فیزیکی آن را احساس می کنند تحویل می دهد. این یک اصل اساسی در قانون جذب است. پس رویای خود را زنده نگه دارید و به تحقق آن ایمان داشته باشید.

  • از شکست خود درس بگیرید

اگر می خواهید به رویاهای خود برسید، باید بتوانید از اشتباهات و خطاهای خود درس بگیرید و از آن ها برای پیشرفت و دستیابی به اهداف تان استفاده کنید. اگر در کاری شکست خورده اید از خود بپرسید که چرا این اتفاق افتاد و چه کاری متفاوتی را می توانستید انجام دهید. به جای این که اجازه دهید شکست ها شما را از ادامه مسیر باز دارند از آن ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

  • انتقاد سازنده را بپذیرید

اگر چه مهم است که روی هدف خود تمرکز داشته باشید و اجازه ندهید دیگران شما را از ادامه مسیر بازدارند اما لازم است به افرادی که واقعاً قصد دارند در این راه به شما کمک کنند توجه داشته باشید. اگر یک دوست قابل اعتماد یا فردی را می شناسید که در مورد اهدافی که می‌ خواهید به آن ها برسید آگاهی داشته باشد و توصیه های کاربردی جهت دستیابی به اهداف تان ارائه دهد، حتماً از تجربه ها و مشاوره های او استفاده کنید.

البته فقط به این دلیل که کسی به شما اهمیت می دهد یا چیزهای زیادی در مورد اهداف شما می داند به این معنا نیست که او همیشه بهترین روش را ارائه می دهد. این به خود شما بستگی دارد که از دانش تان استفاده کنید تا ببینید چه توصیه هایی را باید انجام دهید و چه مواردی را نادیده بگیرید.

برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟
برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟
  • موانع سر راه خود را بردارید

چه چیزی شما را از دستیابی به اهدافتان باز می دارد؟ آیا آن مانع یکی از دوستان تان است که همیشه شما را سرکوب می کند و باعث می شود احساس بی ارزشی کنید؟ آیا این شغل تان است که باعث می شود نتوانید به اهداف تان تمرکز داشته باشید؟ موانع هر چه که هستند اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای برطرف کردن آن ها برنامه ریزی کنید.

فهرستی از همه چیزهایی که شما را از مسیر دستیابی به هدف تان باز می دارند تهیه کنید. می توانید از یکی از اعضای خانواده یا دوست تان بخواهید که در این را به شما کمک کند. حتی ممکن است متوجه نباشید که چیزی به سادگی اعتیاد به تلویزیون شما را از دستیابی به اهداف تان باز می دارد.

  • در مورد رویاهای خود صحبت کنید

مهم است که نه تنها در مورد رویاهای خود مثبت فکر کنید بلکه در مورد آن ها نیز صحبت کنید. با صحبت در مورد رویاهای خود با دیگران، می توانید آن ها را تشویق کنید تا رویاهای خود را دنبال کنند و آن ها را نسبت به آنچه در زندگی می خواهند آگاه تر کنید. از طرف دیگر با صحبت مثبت در مورد رویاهای خود، می توانید انگیزه خود را برای رسیدن به آرزوهایتان افزایش دهید.

  • پشتکار داشته باشید

رویاها گاهی به زمان زیادی نیاز دارند تا محقق شوند همچنین دستیابی به آن ها می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. با این وجود مهم است که پشتکار داشته باشید و به دنبال رویاهای خود بدون توجه به هر مانعی ادامه دهید. وقتی رویاهای خود را دنبال می کنید به زندگی خود معنا و هدف می بخشید و جایگاه تان را در این دنیا پیدا می کنید. با نگرش مثبت، اشتیاق، تلاش و پشتکار می توانید علی رغم هر مانعی رویاهای خود را محقق کنید. این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید که تنها چیزی که شما را عقب نگه می دارد خودتان هستید.

  • فداکاری کنید

برای رسیدن به آرزوهایمان چه باید بکنیم؟ باید چیزهایی که در حال حاضر به آن ها اهمیت می دهید را کنار بگذارید تا رویاهای خود را محقق کنید. 

مسیر دستیابی به رویاها گاهی ممکن است سخت به نظر برسد. برای مثال، ممکن است نتوانید مثل سابق با خانواده و دوستانتان وقت بگذرانید. فهرستی از تمام کارهایی که وقت شما را می گیرد تهیه کنید و بیندیشید که لازم است کدام یک از آن ها را نادیده بگیرید و باید از انجام کدام یک صرف نظر کنید. اگر چه ممکن است این کار برایتان سخت و گاهی ناخوشایند باشد اما به خود یادآوری کنید که پس از دستیابی به اهداف تان می توانید مجدداً آن کارها و فعالیت ها را دنبال کنید.

  • بهانه ها را کنار بگذارید

 یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های افراد بسیار موفق و هدف ‌گرا این است که می ‌توانند بهانه ‌ها را کنار بگذارند و بدون توجه به موانعی که بر سر راهشان قرار دارند به سمت هدف پیش بروند. ممکن است در کودکی یا نوجوانی والدین تان رفتار مناسبی با شما نداشته اند یا دیگران همواره شما و توانایی هایتان را سرکوب کرده اند در هر صورت شما باید از سختی ها برای قوی تر شدن استفاده کنید به جای این که آن را بهانه ای برای عدم دستیابی به رویاهایتان قرار دهید. همه افراد با شانس و موفقیت به دنیا نمی آیند. می توانید متوقف شوید و به خاطر نرسیدن به رویاهایتان افسوس بخورید اما اگر می خواهید موفق شوید نمی توانید با احساس قربانی شدن زندگی کنید.

  • اگر نمی توانید رویای خود را به دست آورید، دوباره ارزیابی کنید

این به معنای سقوط نیست. مطمئناً اگر سخت تلاش کنید و برنامه ریزی درستی داشته باشید، می توانید به آرزوهایتان دست پیدا کنید. اما در نهایت ممکن است شما تمام استعدادها و انگیزه های دنیا را داشته باشید اما نتوانید آن را به نتیجه برسانید. اگر اینطور است و بارها تلاش کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید، باید اهداف خود را اصلاح کنید یا اهداف جدیدی ایجاد کنید تا بتوانید زندگی شاد و رضایت بخشی داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2