logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
اپلیکیشن های اندروید برای پادکست

معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید برای شنیدن پادکست

دنیای پادکست ها گنجینه ای از روایت های جذاب، اطلاعات روشنگرانه و موضوعات سرگرم کننده است. این شکل از رسانه نیاز به درگیری شدن همه حواس از سوی شنونده ندارد و به همین دلیل آن را به همراهی عالی برای سفرهای جاده ای، لحظات آرامش بخش یا یک روال قبل از خواب تبدیل کرده است. پادکست ها تکامل یافته اند و تلفن های اندرویدی مدرن اکنون راه های مناسبی برای درک رسانه های صوتی با برنامه های پادکست ارائه می دهند. در این مقاله، به معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید برای پادکست شنیدن می پردازیم. چه از طرفداران سریال‌ های اپیزودیک، محتوای طولانی یا پادکست‌های کاملاً تصادفی باشید، این اپلیکیشن ها بهترین انتخاب برای دارندگان موبایل های اندرویدی است.

  • Pocket Casts

Pocket Casts به دلیل ویژگی‌های چشمگیر، رابط بصری و مقرون به صرفه بودن، میان بسیاری از کاربران محبوب است. این برنامه رایگان است. این اپ یک رابط کاربری آسان برای پیمایش را فراهم می کند و به شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از پادکست ها را می دهد. این برنامه اجازه می دهد تا قسمت ها بر اساس فصل سازماندهی شوند و به صورت دستی یا خودکار برای گوش دادن آفلاین دانلود شوند. این اپ شامل عملکردهایی مانند کنترل سرعت، برش بخش های بی صدا، تقویت کننده صدا و تایمر خواب است. اشتراک Plus این برنامه که حدود 1 دلار در ماه هزینه دارد، 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری، تم های اضافی و دسترسی به پخش کننده وب و برنامه های دسکتاپ را ارائه می دهد.

  • PodBeans

PodBean به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود از دیگر اپلیکیشن ها متمایز است. این اپ سرعت پخش هوشمندی را ارائه می‌دهد که بر اساس محتوا تنظیم می‌شود، که برای پادکست‌هایی با میزبان‌هایی که سرعت‌های گفتاری متفاوتی دارند بسیار مفید است. همچنین بستری برای پادکست‌های زنده فراهم می‌کند که به شنوندگان اجازه می‌دهد در زمان واقعی با هم تعامل داشته باشند. با وجود عدم پشتیبانی مناسب فصل و رابط کاربری تا حدودی گیج کننده، PodBean به شما امکان می دهد محتوای ممتاز را خریداری کنید و حتی پادکست خود را ضبط کنید.

 اپلیکیشن های اندروید برای پادکست
  • Castbox

Castbox یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای پادکست شنیدن است.

Castbox مانند PodBean دارای ویژگی های غنی است اما از رابط کمی پیچیده و تبلیغات آزار دهنده در نسخه رایگان رنج می برد. با این حال، این برنامه بیش از یک برنامه پخش پادکست است. این اپ یک جامعه واقعی از شنوندگان است که می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و پادکست های خود را مستقیماً در برنامه ضبط کنند. این برنامه کنترل‌ های سرعت، کاهش بخش بی‌صدا، تقویت‌کننده صدا، تایمر خواب و ویژگی منحصر به فردی را ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد مجموعه خاصی از کلمات را جستجو کنید. اشتراک ماهانه 5 دلاری تبلیغات را حذف می‌کند، محدودیت اشتراک را برداشته و محتوای شخصی‌ شده‌تر و تنظیمات پخش بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

  • Google Podcasts

Google Podcasts یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای پادکست شنیدن است. پادکست گوگل، علیرغم کمبود ویژگی های پیشرفته، گزینه ای عالی و کاربردی برای بسیاری از کاربران است. این اپ امکان اشتراک آسان پادکست را فراهم می کند و توصیه های هوشمندانه ای را ارائه می دهد. کمبودهای این اپلیکیشن در ناتوانی آن در گروه بندی قسمت ها بر اساس فصل و جستجوی داخلی غیرقابل اعتماد است. با این وجود، سهولت استفاده و ویژگی‌های ارزشمند آن مانند دانلود خودکار قسمت ها، کنترل سرعت پخش، برش بخش های بی صدا و تایمر خواب آن را به انتخاب خوبی برای همه تبدیل کرده است.

  • Spotify

Spotify که در درجه اول به عنوان یک برنامه موسیقی شناخته می شود، مجموعه گسترده ای از پادکست ها را نیز در خود جای داده است. با این حال این اپ، ویژگی های نسبتاً محدودی دارد و توصیه‌ های هوشمندانه‌ ای را ارائه نمی‌کند. ترکیب موسیقی و پادکست نیز ممکن است برای برخی از کاربران گیج کننده باشد. با وجود محدودیت‌هایش، Spotify برای استفاده اولیه بسیار راحت است، به خصوص اگر ترجیح می‌دهید همه محتوای خود را در یک مکان داشته باشید.

  • Stitcher

Stitcher یک رابط کاربری آسان برای پیمایش را با ویژگی های مفید ترکیب کرده و یک تجربه مرور آسان را ارائه می دهد. این برنامه فاقد توصیه های هوشمند یا سفارشی شده است و با پشتیبانی فصلی مشکل دارد. اما وقتی صحبت از گوش دادن به میان می‌آید، برنامه با ویژگی‌هایی مانند کنترل‌ سرعت، برش سکوت و تایمر خواب برای بسیاری از افراد یک برنامه کاربردی است.

  • Podcast Addict

به جرات می توان گفت Podcast Addict یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای پادکست شنیدن است.

Podcast Addict ویژگی‌های متعددی را برای پلتفرم های متعدد فراهم می‌کند، این برنامه محتوای صوتی از YouTube تا SoundCloud را در خود جای داده است. پیشنهاد‌های سخاوتمندانه این اپلیکیشن رایگان، آن را به گزینه ای عالی برای گوش دادن به پادکست تبدیل کرده است. 

  • برنامه پادکست آفلاین: Player FM

همانطور که از نام آن پیداست، برنامه آفلاین پادکست به شما امکان می دهد محتوای صوتی را برای استفاده آفلاین بارگیری کنید. پیمایش و شخصی‌ سازی این برنامه ساده است و با چندین دستگاه Android از جمله Android Auto، Chromecast و WearOS ادغام می‌شود.

در نهایت، انتخاب شما در میان این برنامه های پادکست عالی به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. از تنظیمات پیچیده سفارشی سازی گرفته تا توصیه‌ های الگوریتمی، مجموعه‌ای از گزینه‌ ها در دسترس شماست. 

به یاد داشته باشید، در حالی که برنامه های ذکر شده در این مقاله رایگان هستند، ممکن است شامل خرید های درون برنامه ای یا ارائه نسخه های پولی برای ویژگی های اضافی باشند. بهتر است همیشه قبل از دانلود، جزئیات هر برنامه را بررسی کنید.

 اپلیکیشن های اندروید برای پادکست

معرفی تعدادی از بهترین پادکست های فارسی

  • چنل بی

پادکست چنل بی نسبت به سایر پادکست های محبوب ایرانی قدیمی تر است. این سابقه‌ی بیشتر، این مجموعه را به یکی از حرفه‌ای ترین و معروف ترین پادکست‌ های ایرانی تبدیل کرده است. سنگ بنای اول این پادکست را علی بندری گذاشته است. او در حال حاضر با تیمی مجرب مجموعه چنل‌ بی را هدایت و اجرا می‌کند.

در چنل‌ بی، داستان هایی واقعی را می‌شنویم که در رسانه‌ های معتبر انگلیسی‌ زبان چاپ شده‌ اند. روایت جذاب علی بندری شما را میخکوب شنیدن قصه می‌کند. چنل‌بی علاوه‌ بر قراردادن اپیزود ها در پادگیرهای مختلف، سایت ChannelbPodcast.com را نیز برای ارائه اپیزودها و البته کلی مطلب و آموزش مفید در زمینه تولید پادکست راه‌ اندازی کرده است.

اگر به تولید پادکست علاقه دارید، رصدکردن اپیزودها و سایت چنل بی در ساخت پادکست خوب به شما کمک می کند.

  • بی پلاس

بی پلاس پادکست دیگری از علی بندری و تیم حرفه ای اوست. در این پادکست، او و همکارانش خلاصه‌ای از کتاب‌ های غیرداستانی را به مخاطب معرفی می‌کنند. در هر قسمت این پادکست، یک کتاب بررسی می‌شود. خلاصه و توضیحاتی که در مورد هر کتاب ارائه می‌ شود با هدف معرفی و تشویق مخاطب به کتابخوانی است.

با این معرفی متوجه می‌شویم آیا کتاب برای ما مناسب است؟ آیا به ذائقه کتابخوانی ما می‌آید؟ یا اصلاً لازم هست این کتاب را بخوانیم؟ به همین دلیل، نگران نباشید که گوش دادن این پادکست همه کتاب را لو بدهد یا بخواند. اطلاعاتی تکمیلی نیز در سایت بی پلاس به آدرس BplusPodcast.com در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 اگر اهل مطالعه‌ هستید، بی‌ پلاس بهترین انتخاب برای شماست.

  • رادیو مرز

رادیو مرز یکی از جالب ترین پادکست‌ های فارسی است که به‌ موضوعات اجتماعی می پردازد. دلیل استقبال مخاطبان متفاوت‌ بودن بیان مسائل مختلف در این پادکست است. مرضیه رسولی به سراغ موضوعاتی می‌رود که در جامعه بین آدم‌ ها تفاوت و مرز ایجاد می‌کند؛ تفاوت‌ هایی که باعث می‌شود آدم ها از هم فاصله بگیرند و یکدیگر را قضاوت کنند. مجردی، گیاه خواری، ابتلا به سرطان، طلاق، جنگ زدگی، و آزار جنسی فقط بخشی از مسائل مهمی است که در رادیو مرز مطرح می‌شوند. در این پادکست، قرار نیست مقاله‌ های علمی یا نظرهای شخصی سازنده پادکست را در این‌ باره‌ بشنویم، بلکه پای درد دل کسانی می‌نشینیم که به نحوی با آن مسأله درگیر بوده یا هستند. در رادیو مرز، جهت‌ گیری یا اظهارنظر شخصی سازنده پادکست را نمی‌بینیم و قضاوت هر آنچه می‌ شنویم با خودمان است. همه ویژگی‌های که نام بردیم رادیو مرز را به پادکستی تبدیل کرده که بعد از شنیدنش می‌توانیم مکث کنیم و دوباره به آن موضوع یا مسأله فکر کنیم.

اگر به دنبال پادکستی اجتماعی و تاثیر گذار هستید این پادکست را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • آلبوم

همان طور که از اسم و موضوع پادکست بر می آید، در این پادکست قرار است داستان شکل‌گیری و ساختن آلبوم های موسیقی را از زبان بردیا برجسته نژاد بشنویم. سازنده این پادکست معتقد است هر آلبوم موسیقی هویتی مشخص دارد و پشت هر آلبوم داستان و ماجرایی وجود دارد. او با این نگاه و باور، به‌ سراغ آلبوم ها و هنرمندانشان می‌رود و ماجرای ساخته شدن آلبوم ها را روایت می‌کند.

در ابتدا، سازنده پادکست آلبوم در قالب وبلاگ آلبوم‌ های موسیقی را ارائه می‌کرد که حالا پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌ های زیاد در قالب پادکست منتشرشان می‌کند. او می‌گوید فقط شنیدن موسیقی کافی نیست و باید بیشتر و بهتر موسیقی ای را که گوش می‌کنیم یا دوست داریم بشناسیم.

اگر از علاقه‌ مندان دنیای موسیقی هستید و به پشت پرده دنیای جذاب معروف ترین آلبوم های موسیقی جهان علاقه دارید آلبوم بهترین انتخاب برای شماست.

 اپلیکیشن های اندروید برای پادکست
  • پادکست رخ 

پادکست رخ را امیر سود بخش روایت می‌کند. او در هر قسمت از پادکست رخ زندگی افرادی را روایت می‌کند که بخشی از تاریخ ایران یا جهان را رقم زده‌ اند. 

امیر سود بخش در پادکست رخ سراغ مشهورترین افراد ایران و جهان می‌رود و با روایتی ساده اما جذاب زندگی آن‌ها را بررسی می‌کند. امیر سودبخش در پادکست رخ زندگی افرادی مثل کوروش کبیر، چه گوارا، گاندی، قذافی، مارتین لوتر کینگ، خیام و لوئی بریل را روایت می‌کند. 

این پادکست اگرچه به حوادث تاریخی نمی‌پردازد؛ اما زندگی افرادی را بررسی می‌کند که هرکدام نقش مهمی در تاریخ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان داشتند. رخ یکی از مشهورترین پادکست های ایران است و با روایتی جذاب شما را به دیدن شخصیت‌ های مهم تاریخ می‌برد.

  • ناوکست

پادکست ناوکست در فصل اول خود خوانش کتاب انسان خردمند نوشته یووال نوح هراری را ارائه می‌کند. روشن، سازنده این پادکست، کتاب انسان خردمند را به‌ صورت مستقل ترجمه و در هر اپیزود اجرا می‌کند. این پادکست خلاصه یا معرفی نیست؛ بلکه متن کامل کتاب را ارائه می‌کند.

اگر می‌خواهید کتاب انسان خردمند را بخوانید، می‌توانید با شنیدن ناوکست آن را با صدا و بیانی جذاب تجربه کنید.

  • رادیو آفساید

رادیو آفساید، در یک جمله، پادکستی برای عاشقان فوتبال است. هر هفته، در اپیزودی حدوداً ۲ساعتی، رویداد های هفته در لیگ‌ های مختلف دنیا را بررسی می‌کند. این پادکست را چند جوان عاشق فوتبال که همگی در خارج از کشور زندگی می‌کنند اجرا می‌کنند.

رادیو آفساید به‌ بهانه جام جهانی کارش را آغاز کرد و بعد از آن، با بررسی مسائل مختلف فوتبال دنیا کار خود را ادامه داد. در بعضی از اپیزود های این پادکست سازندگان آن مصاحبه‌ هایی با کارشناسان و خبرنگاران شناخته‌ شده خارجی در مورد موضوعات فوتبالی انجام می‌دهند که تنوع و جذابیت پادکست را بیشتر کرده است.

اگر شما هم عشق فوتبال دارید، این پادکست برای شماست.

  • رادیو دیو

ترکیب ادبیات و موسیقی نتیجه‌ای جز زیبایی ندارد. رادیو دیو این ترکیب زیبا را محور کار قرار داده است تا تجربه‌ای زیبا و ناب خلق کند. در هر اپیزود از رادیو دیو، به یک کشور یا منطقه سفر می‌کنیم و با موسیقی و ادبیات آنجا آشنا می‌شویم. در ابتدا، گویندگان متن هایی از ادبیات شاخص آن منطقه می‌خوانند و بعد هم موسیقی‌ گوش می‌کنیم.

ادبیات و موسیقی از شاخصه های بارز فرهنگ هر ملت و منطقه‌ای است. ازاین‌رو، شنیدن رادیو دیو که از موسیقی و ادبیات کشورها می‌گوید ما را به سفری می‌برد انگار که با در دست‌داشتن کتابی از ساراماگو در خیابان‌های پرتغال راه می‌رویم و موسیقی فادو را (که نوازنده‌های خیابانی اجرایش می‌کنند) می‌شنویم. با رادیو دیو راه بروید و بدون فکر کردن به این که چه می‌گویند فقط لذت ببرید. با این پادکست می‌توان برای حدود ۱ ساعت به جایی خارج از مرزها سفر کرد.

اگر ادبیات و موسیقی هر دو از علاقمندی های شماست، رادیو دیو تجربه‌ متفاوتی از آن‌هاست.

  • رادیو ساگا

دنیای قصه‌ها و افسانه‌ ها همیشه جالب و شنیدنی است، جایی که ما را از واقعیت مکان و زمانی که در آن هستیم دور می‌کند. در دنیای قصه‌ها، نشد وجود ندارد. شاید هم همین دلیل جذابیت قصه‌ها باشد. این که پر از اتفاقات عجیب و ناشناخته است.

در رادیو ساگا حسین رضوی ما را با افسانه‌ ها و اسطوره هایی از سرزمین‌ های دور آشنا می‌کند، سرزمین های پررمز و رازی مانند یونان، هند، ژاپن و آمریکای جنوبی. راوی رادیو ساگا لحن خوبی برای روایت قصه‌ دارد. اصلاً قرار نیست با گوش دادن آن به خواب برویم. برعکس، هرچه بیشتر می شنویم، بیشتر برای شنیدن ادامه داستان کنجکاو می‌شویم!

اگر به دنیای قصه‌ها و افسانه ها علاقه مند هستید، رادیو ساگا پیشنهاد ما به شما ست.

 اپلیکیشن های اندروید برای پادکست
  • رادیو راه

مجتبی شکوری را بیشتر در برنامه تلویزیونی کتاب باز دیده‌ ایم و عمده شهرت او نیز به‌ خاطر حضور در همین برنامه است. او کارشناسی مکانیک و دکتری علوم سیاسی دارد. منتها کار و مهارت جالبش به رشته تحصیلی‌اش مربوط نمی‌شود. شکوری زیاد کتاب می‌خواند، خیلی فکر می‌کند و خوب حرف می‌زند. موضوعاتی‌ که او در پادکست هایش مطرح می‌کند همگی با هدف درک و شناخت بهتر خودمان و جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم، موضوعاتی مانند عشق، مرگ، نبوغ، رضایت درونی، جنگ و مسیر زندگی. هر اپیزود یکی از این موضوعات را شرح می‌دهد.

از ویژگی‌های مثبت رادیو راه این است که منابعی را که برای هر اپیزود استفاده می‌کند در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. اجرای پادکست را به‌ صورت تک نفره خود مجتبی شکوری انجام می‌دهد. کارگردان صوتی اش هم محسن رحمانی است. می‌توان گفت از لحاظ کیفیت صدا و کار گرافیکی این پادکست از کیفیت بالایی برخوردار است.

اگر به دنبال تجربه آرامش و پذیرش بیشتری در زندگی هستید، دکتر شکوری در رادیو راه کمکتان خواهد کرد.

اینها تنها بخش کوچکی از بهترین پادکست های ایرانی است. در واقع دنیای پادکست ایرانی به سرعت در حال رشد است و هر روز چهره های تازه ای در دنیای پادکست فارسی جوانه می زنند.

اگر به ساخت پادکست علاقه دارید توصیه می کنیم دوره آموزشی مقدمه ای برای ایجاد پادکست (از ضبط تا میکس) را در آکادمی آوای صلح سیمرغ مشاهده کنید. این دوره رایگان توسط کوئنتین برسون پادکستر معروف تهیه شده است. او امروزه علاوه بر تولید سریال های مستند و روایی، مدیریت تیم های صداگذاری در Binge Audio را نیز بر عهده دارد. او پادکست های اصلی و برنده جوایزی مانند Les Couilles sur la Table، Kiffe ta race، Program B، À bientôt de te revoir، و Chroniques de l’Intérieur تولید کرده است.

در این دوره شما نحوه ساخت، ویرایش و ترکیب پادکست، موسیقی، صدا و جلوه های صوتی، تسلط بر ریتم و تعلیق را می آموزید. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با این دوره رایگان یاد می‌گیری چطور لباساتو شخصی‌سازی کنی

دوره طراحی الگو برای پوشاک مد روز

 
BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2