logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
بیلچه باغبانی خوب

بیلچه باغبانی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

باغبانی یک سرگرمی محبوب است و بسیاری از مردم دوست دارند باغ خود را پر از گل و گیاه نگه دارند. آیا می خواهید از باغ خود بهترین بهره را ببرید؟ شما باید گل یا گیاهان جدید بکارید. برای انجام این کار، به یک بیلچه باغبانی خوب برای حفاری نیاز دارید تا ماجراجویی در باغ خود را شروع کنید.

بیلچه باغبانی یکی از ضروریات است؛ زیرا به شما کمک می کند خاک را حفر کنید و بذرهای گیاه جدید خود را با دقت بکارید. این محصول کار باغبانی شما را آسان و راحت می کند. بیلچه ها انواع مختلفی دارند که در بازار می توانید خریداری کنید. هر بیلچه، طراحی و عملکرد منحصر به فرد خود را دارد، از جمله شکل تیغه، طول دسته، طراحی کلی و جنس ساخت. اما برای انتخاب گزینه مناسب باید کاربرد خود را در نظر داشته باشید. برای این که بدانید یک بیلچه باغبانی خوب چه ویژگی هایی دارد و همچنین راهنمای خرید بهترین بیلچه های باغبانی سال 2023، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید بهترین بیلچه های باغبانی

بیلچه یک ابزار ضروری است؛ چه به عنوان باغبان حرفه ای کار می کنید و چه به عنوان مبتدی. اگر قصد خرید بیلچه باغبانی برای شروع ماجراجویی در باغ خود را دارید، در ادامه یک راهنمای جامع برای شما آورده شده است.

چند نوع تیغه برای بیلچه های باغبانی وجود دارد؟

پشت بسته 

این یک بیلچه میان رده با تیغه های پشت بسته است. این صفحه به بیلچه استحکام بیشتری می افزاید و در عین حال سطحی صاف و مسطح را برای جلوگیری از افزایش وزن خاک ایجاد می ‌کند.

تیغه آهنی 

باید بدانید که فرآیند آهنگری ضخامت فولاد متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. بیلچه تیغه آهنی با یک تکه فولاد تحت فشار زیاد ساخته می شود که در نتیجه ضخیم ترین و قوی ترین تیغه ها را به وجود می آورد. این تیغه ها ضخامت بیشتری را در نواحی بالاتر دارند و برای عملکرد عالی برش، در قسمت لبه نازک می شوند.

پشت باز 

این تیغه یک گزینه مقرون به صرفه است. تیغه های این نوع بیلچه باغبانی وزن کم را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند که باعث محبوبیت آن‌ها شده است.

بیلچه باغبانی

برای ساخت دسته های بیلچه باغبانی از چه موادی استفاده می شود؟

  • چوب 

این متداول ترین نوع مواد و دارای طراحی سنتی است که برای کنترل خوب یا راحت روی طول دسته قرار دارد. برای حداکثر استحکام دسته به صورت عمودی قرار می گیرد. دسته با قطر بزرگ، یک اتصال قوی را ایجاد می کند.

علاوه بر این، انتهای دسته بریدگی دارد، بنابراین می‌تواند راحت تر خم شود. در بیشتر موارد، گزینه دسته چوبی را در مقابل فایبرگلاس یا مواد کامپوزیت که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت، در بازار پیدا خواهید کرد.

  • کامپوزیت 

این ماده قوی تر از چوب است اما حس و حال کار با چوب را به شما می دهد. کامپوزیت در مقایسه با چوب در مقابل آب مقاوم تر است و دیرتر خراب می شود.

توجه داشته باشید که فایبرگلاس لوله ای و فایبرگلاس لانه زنبوری استحکام را از طریق تمام طول دسته ایجاد می کنند. هسته فایبرگلاس جامد در تیغه بیلچه، اتصال پرچ شده ای را به سر بیل ایجاد می کند که باعث استحکام آن می شود.

  • فولاد 

بیشتر بیل ها و بیلچه ها دارای دسته های تمام فولادی هستند. این یکی از قوی ترین دسته های موجود محسوب می شود، اما سنگین وزن است. شکل لوله ای دسته ها، استحکام بیل را افزایش می دهد و دارای یک کلاهک انتهایی است که به آن جوش داده شده و با یک دستگیره لاستیکی پوشانده می شود تا کنترل عالی داشته باشد. علاوه بر این، تیغه ها برای اتصال قوی دسته به طور کامل جوش داده می شوند.

  • فایبرگلاس

دیواره ضخیم فایبرگلاس، چند محفظه ای و داخل آن لانه زنبوری است که در تمام طول دسته به همین صورت قرار دارد. پوشش داخلی رزین در برابر خرد شدن فایبرگلاس مقاومت می کند. در حالی که نمای بیرونی فایبرگلاس در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شده و عمر طولانی آن را تضمین می کند.

هنگام خرید بیلچه باغبانی چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

  • اندازه و طول 

بیشتر بیلچه های ساده بار کمتری می‌برند، اما حمل آن‌ ها بسیار آسان است. مخصوصاً زمانی که قدرت زیادی برای حمل خاک ندارید. این بیلچه ها در انجام کارهای دقیق و سبک بهتر عمل می کنند. 

  • وزن 

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید بیلچه باغبانی باید در نظر گرفته شود، وزن است. برای عملکرد بهینه بیلچه به مقداری وزن نیاز دارید. وزن بیش از حد، بار ناخواسته و بار واقعی که بیلچه باید تحمل کند را اضافه می کند. در مقابل، بیلچه بسیار سبک وزن فشار زیادی بر بار وارد نمی کند تا به اندازه کافی زمین را حفر کند. بهتر است یک مدل با وزن متعادل انتخاب کنید.

  • مواد تیغه 

تیغه بخش مهمی از بیلچه است. بیلچه ساخته شده از فولاد را انتخاب کنید که ضخامت کافی برای گرفتن مواد را داشته باشد. بنابراین یک تیغه ضخیم باید انتخاب شما باشد.

معرفی بهترین بیلچه های باغبانی که می توانید در سال 2023 بخرید

ست ابزار باغبانی ESOW 

این ابزارها سبک وزن هستند. همچنین دارای مواد فلزی با کیفیت عالی هستند و در عین حال در تولید آن‌ها حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شده است. کیت باغبانی شامل ماله، چنگک دستی و بیلچه است. 

با خرید این ابزارها، بیلچه ای مناسب برای کاشت و یا جابجایی گل ها یا گیاهان کوچک بدون آسیب رساندن به ریشه آن‌ها خواهید داشت. چنگک دستی با طراحی منحصر به فرد سه پنجه برای از بین بردن علف های هرز، شل شدن و هوادهی خاک بهترین گزینه است. 

نقاط مثبت:

  • دسته های طراحی شده ارگونومیک فشار مچ را کاهش می دهند
  • جنس سری آلومینیومی و مقاوم در برابر زنگ 
  • وجود سوراخ هایی در دستگیره ها برای آویزان کردن روی دیوار

نقاط منفی:

  • دسته می توانست کیفیت بهتری داشته باشند

بیلچه Zuzuan

دستگیره های طراحی شده ارگونومیک از جنس لاستیکی و مدل انگشتی خمیده باعث کاهش خستگی دست و مچ هنگام از بین بردن علف های هرز می شود. نیازی نیست نگران نگهداری آن‌ها باشید زیرا دستگیره ها دارای سوراخ هایی هستند تا به راحتی آویزان شوند. آن‌ها به راحتی می توانند تقریباً در برابر هر خاک فشرده مورد استفاده قرار گیرند. این مجموعه دارای ماله دستی با نوک صاف و سر بزرگ برای جابجایی سریع خاک است. برای کاشت، نشاکاری، زیر و رو کردن خاک، حفر چاله و موارد دیگر بهترین است.

علاوه بر این، یک ماله نشایی با دو واحد اندازه گیری استاندارد نیز در این ست وجود دارد. می توانید از آن برای حفر سوراخ ها، حذف خاک، اندازه گیری عمق مناسب و پیوند گل یا گیاهان استفاده کنید.

نقاط مثبت:

  • طراحی ارگونومیک دسته برای کاهش خستگی مچ دست 
  • در برابر فشرده ترین خاک ها نیز می توان از آن استفاده کرد
  • دستگیره راحت و بدون لغزش لاستیکی

نقاط منفی:

  • برای استفاده گهگاهی مناسب است اما برای استفاده مداوم چندان خوب نیست

Edward Tools’ Garden Hand Shovel

آیا می خواهید یک بیلچه باکیفیت و محکم و در عین حال مقرون به صرفه را به کیت ابزار خود اضافه کنید؟ پس این انتخاب مناسب برای شماست! طراحی فولاد ضد زنگ و ضد خم شدن آن را به بهترین انتخاب برای حفاری در خاک های رسی فشرده یا سنگی تبدیل می کند. 

تیغه بزرگ این بیلچه این فرآیند را سرعت می بخشد زیرا به شما امکان می دهد فوراً خاک را جا‌به‌جا کنید. علاوه بر این، دارای دسته ای با طراحی ارگونومیک برای گرفتن راحت است که به شما امکان می دهد ساعت های طولانی بدون فشار زیاد با مچ دست خود کار کنید. 

نقاط مثبت:

  • دسته ها دارای لاستیکی نرم و تکیه گاه کف دست است که خستگی را کاهش می دهد
  • در برابر خم شدن به دلیل ساخت فولاد ضد زنگ محکم، مقاوم است
  • برای حفر خاک رسی سنگی یا سنگین مناسب است

نقاط منفی:

  • دسته ممکن است به دلیل تعریق در هوای گرم لیز بخورد

Fiskars Ergo

این ابزار باغبانی دارای آلومینیوم با کیفیت بالا برای دوام بیشتر و استفاده راحت است. دارای طراحی دسته ویژه ای است که خستگی مچ دست و انگشتان را کاهش می دهد. همچنین عملیات حفاری، از بین بردن علف های هرز و کاشت را تسریع می کند.

علاوه بر این، این ابزار دارای سری آلومینیومی است که در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. مهم نیست که خاک چقدر سخت باشد، وقتی چیزی را حفر می کنید، به راحتی از بین نمی رود! علاوه بر این، یک سوراخ روی دسته برای نگهداری و نصب آسان وجود دارد.

نقاط مثبت:

  • بهترین ابزار برای حفاری در حین کاشت، برداشتن گیاهان و موارد دیگر
  • سر آلومینیومی صیقلی برای دوام بیشتر که در برابر زنگ زدگی مقاوم است
  • دسته ارگونومیک برای گرفتن راحت

نقاط منفی:

  • ممکن است به طور مؤثر در برابر سنگ های سخت مقاوم نباشد اما برای حفاری و کاشت عالی عمل می کند

FANHAO

این مجموعه ابزار باغبانی از آلومینیوم سنگین با سختی بالا ساخته شده و به اندازه کافی برای استفاده مداوم شما بادوام است. تمیز کردن آن پس از استفاده بسیار آسان است و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد تا در طول زمان شکسته نشود. شما با خرید این مجموعه یک بیلچه، ماله دستی و چنگک دستی دریافت می کنید.

این محصول به درستی ساخته شده است، استحکام بالایی دارد و هنگام اعمال فشار در حین کار خم نمی شود. علاوه بر این، دارای دسته ای با طراحی ارگونومیک است که چسبندگی بهتری را فراهم می کند و فشار مچ و دست را کاهش می دهد. 

نقاط مثبت

  • امکان استفاده مداوم
  • علائم اندازه گیری که به راحتی قابل خواندن هستند
  • بهترین گزینه برای کشت، حفاری و پیوند گیاهان

نقاط منفی:

  • فشار زیاد ممکن است ابزار را بشکند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای توانمند شدن شما و تبدیل شدن به بانوی کامل برنامه داریم

بانوی کامل بانوی کارآفرین

BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2