logomain
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
حمایت زنان از یکدیگر

اتحاد زنان | چرا حمایت زنان از یکدیگر اهمیت دارد؟

حمایت زنان از یکدیگر زمینه ساز جامعه ای متمدن است. جامعه ای که در آن تمامی زنان از قدرت برابر، امکانات یکسان و در یک کلام حقوق مدنی و انسانی یکسان در مقایسه با مردان جامعه برخوردار باشند. در چنین جامعه ای می توان امید داشت که تمامی افراد از فرصت ها، حق و حقوق و وظایف یکسان برخوردار باشند.  

اتحاد زنان با یکدیگر یکی از مْؤثرترین گام ها در راه توانمندسازی آنان برای ایستادگی در برابر خشونت های جنسیتی است. زنان بزرگ ‌ترین و اولین قربانیان هرگونه خشونت و افراطی‌گری هستند؛ بی ‌آنکه کوچک ‌ترین نقش یا سهمی در ایجاد یا بروز آن داشته باشند. اتحاد و حمایت زنان از یکدیگر به ایجاد و پایداری امنیت می انجامد. این اتحاد سبب می شود تا صدای زنان همواره شنیده شود. فرهنگ حمایتی ایجاد شود و به موجب آن جایگاهی فراهم شود تا استعدادهای افراد شناخته و قابلیت های آن ها به منصه ظهور رسد.

لزوم ارتباط و گفتگو در میان زنان

گفتگو میان زنان و حمایت آن ها از یکدیگر منافع کلانی را هم برای خود زنان و هم برای تمامی جامعه در پی خواهد داشت. به موازات آن فقدان ارتباط میان زنان زمینه ساز بروز مشکلات بزرگ و متعدد خواهد بود. 

زنانی که در ارتباط با یکدیگر هستند و از حمایت هم نوعان خود بهره می برند، می توانند به ‌سرعت در همه‌ سطوح زندگی حرفه‌ای به ‌تساوی با مردان دست پیدا کنند. 

وقتی زنان بر سر مشکلات یکسان خود با یکدیگر صحبت می کنند کم کم در یک گروه قرار می‌گیرند،  این را خواهند فهمید که مشکل آنها فقط مختص به آنها نیست و منحصر به فرد نبوده. آن ها در می یابند که این موانع و مشکلات مشترک و جمعی هستند.

شبکه های زنان به گردش بهتر اطلاعات کمک می کند و باعث رها شدن آن ها از اضطراب و نگرانی می‌شود. به این ترتیب آن ها مطمئن می شوند که در چالش‌ های زندگی تنها نیستند. حلقه ی ارتباطی و حمایت حاصل از آن سبب می شود تا زنان بتوانند احساس‌ های مخرب و نگرانی هایشان را تغییر دهند. 

حمایت زنان از یکدیگر

کمک به توانمندسازی زنان 

شکاف جنسیتی و موانع نامرئی، به‌خودی خود پیشرفت را برای زنان دشوار کرده است. چه کنیم تا از رقابت‌های ناسالم در جامعه زنان بپرهیزیم و در جهت توانمندسازی یکدیگر گام برداریم؟

  • بازخوردهای سازنده ارائه دهید

در موقع بروز اشتباه، به‌جای تخریب یکدیگر، انتقاد سازنده ارائه کنید. زمانی را برای صحبت کردن در مورد موضوع ‌هایی از این دست اختصاص دهید و بحث را با جملات مثبت آغاز کنید. اتحاد زنان یعنی همواره سعی کنید با بازخودهای سازنده زنان دیگر را حمایت کنید.

  • دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

بهتر است با در اختیار گذاشتن دانش خود، حمایت خود را نسبت به دیگر زنان نشان دهید.

  • نقاط مثبت دیگر زنان را تحسین کنید

دیگران را به ‌خاطر سخت‌کوشی ‌هایشان تحسین کنید و در مورد موفقیت‌ هایشان با آنها صحبت کنید. 

از لباس زیبایی که به ‌تن کرده‌اند گرفته تا دستاوردهای شغلی‌ شان. از به‌ زبان آوردن نکات تحسین ‌آمیز در مورد آنها نگریزید.

  • برای برابری مبارزه کنید

برای از میان برداشتن شکاف جنسیتی باید در کنار هم ایستاد و نه در مقابل هم.

در مورد تبعیض ‌ها، عدم تعادل ‌ها، پیامدهایش و لزوم برقراری عدالت نه تنها نباید سکوت کرد بلکه باید در مورد این مسائل با یکدیگر صراحت صحبت کنیم.

  • تجربیات خود را با دیگر زن‌ها به اشتراک بگذارید

داستان‌ های مربوط به مسیر زندگی خود را با تمام فراز و فرود‌هایش تعریف کنید. در مورد پیروزی‌ ها و دستاوردهایتان با یکدیگر صحبت کنید و در عین حال از اشتباهاتتان نیز سخت بگویید.

  • زنان را به دیگر زنان معرفی کنید

معرفی زنان به یکدیگر یک راه عالی برای حمایت و توانمندسازی آن ها است. دوستان خود را با یکدیگر آشنا کنید. در تشکل های زنانه شرکت کنید.

  • موفقیت های دیگران را تبریک بگویید 

باید یاد بگیریم که موفقیت های زنان دیگر در واقع ما را قوی تر می کند، نه ضعیف تر! وقتی زنان دیگر موفق می شوند، راه را برای موفقیت ما هموار می کنند و همینطور احساس مطلوبی را نسبت به جنسیت مان در ما به وجود می آورد.

  • به یکدیگر گوش دهید

از دیگر راه های ایجاد همبستگی و حمایت زنان از یکدیگر این است که وقتی نیاز به حرف زدن دارند، به آنها صمیمانه و واقعی گوش دهید. پیوسته به خاطر داشته باشید که گوش دادن یک هنر است. در اغلب موارد، فقط داشتن یک نفر برای شنیدن صحبت‌های ما می‌تواند به ما کمک کند تا بدانیم دوستان واقعی ما چه کسانی هستند، و می‌توانیم روی چه کسانی برای حمایت و راهنمایی حساب کنیم.

  • از شایعه‌سازی و گسترش آن خودداری کنید

فرهنگ شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی می‌تواند به ‌شدت  مخرب باشد و اعتبار و اعتماد دیگر افراد را تضعیف کند.

لازم است که هر کسی مراقب جملاتی که در مورد دیگران می‌گوید، باشید. نه شایعه‌پراکنی کنید و نه در جمع‌هایی که آن جا بحث‌های این‌چنینی می‌شود، شرکت کنید.

حمایت زنان از یکدیگر
  • یکدیگر را تشویق کنید

بسیاری از زن‌ها مدام خود را زیر سوال می‌برند و نداشتن اعتماد به ‌نفس کافی، بزرگ‌ترین مانع بر سر راه پیشرفت آنهاست.

گفته می‌شود، کشف ظرفیت ‌ها در دیگران در مقایسه با یافتن استعداد های خود ساده‌تر است. اگر استعداد یا مهارتی را در زنی دیگر می‌بینید، ترغیب او برای کسب فرصت‌های جدید در جهت ارتقا، از ضروری‌ترین وظایف شما محسوب می‌شود. به این زنان شجاعت لازم را بدهید و آنها را برای یادگیری و آموزش‌های لازم تشویق کنید.

  • شبکه‌سازی کنید

زنان مصمم، مثبت و قدرتمند را بیابید. در محل کار و خارج از آن شبکه‌ای بزرگ تشکیل دهید و با یکدیگر در ارتباط باشید. همه ما به تجربیات و حمایت‌های یکدیگر نیازمندیم.

سخن پایانی

تنها افرادی که درک درستی از تجربیات یک زن دارند، خود زن‌ها هستند. هیچ کس نمی داند زن بودن چگونه است به جز یک زن دیگر. بنابراین زنان به حمایت یکدیگر نیازمندند. آنان هرچه فرصت‌ های بیشتری برای همدیگر فراهم کنند، به رشد و ارتقای خود و جامعه ای که در آن به سر می برند، کمک خواهند کرد.

زنان هرچه بیشتر در کنار هم بایستند و حامی هم باشند، بیشتر شنیده خواهند شد. 

به خاطر داشته باشید زمانی‌که در محیط کار از دیگر زنان حمایت می‌کنید و الگو می‌سازید، در نهایت با همان رفتارها و رویکردهایِ نسبت به زن مواجه خواهید شد که خواهانش هستید.

بیاید قابل اعتماد و صادق باشیم و بگذاریم افسانه «زن‌ ها نمی‌توانند» برای همیشه از ذهن ‌ها پاک شود.

فراموش نکنید اتحاد زنان و حمایت زنان از یکدیگر وقتی ممکن است که زنان با تمام توان در کنار یکدیگر ایستاده باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BLACK

زمان باقی مانده تا شروع تخفیف بلک فرایدی روی پکیج‌های اشتراکی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
black2